Yeni yıla sağlıklı bir başlangıç ​​için 10 beslenme ipucu

Onlarca yıldır beslenme haberlerini takip eden bir sağlık gazetecisi olarak, çok moda olan birçok trend gördüm. sonra dışarı çıktılar. Paleo diyetini ve kereviz suyunu hatırlıyor musunuz?

Gelip geçen yiyecek modasını yeterince izlerseniz, şunu fark edeceksiniz: beslenme rehberliği En değerlisi, bilim adamlarının bir konuya birden fazla perspektiften baktığı ve fikir birliğine benzer bir sonuca vardığı onlarca yıllık araştırmaya dayanmaktadır.

Aşağıda, bilim tarafından desteklenen 10 inci Onlar sana yardım edecek yeni yıla başlamak için.

1. Akdeniz diyeti gerçekten iyidir

Onlarca yıldır yapılan araştırmalar, meyve ve sebzelere, tam tahıllara, baklagillere, zeytinyağına, kuruyemişlere, şifalı bitkilere ve baharatlara odaklanan Akdeniz diyetinin en sağlıklı beslenme yollarından biri olduğunu desteklemektedir. Kalp sağlığına faydaları çoktur ve daha düşük tip 2 diyabet, bilişsel gerileme ve belirli kanser türleriyle bağlantılıdır.

2. Aç karnına kahve içmek sorun değil

Bazı insanlar mide ekşimesi yaşayabilir ancak uzmanlar, aç karnına kahve içmenin mide zarına veya sindirim sistemine zarar verebileceğine dair hiçbir kanıt olmadığını söylüyor. Sabah kahvenizi yudumlarken kendinizi iyi hissetmeniz için de nedenler var: Kahve içmek daha uzun bir yaşamla, daha düşük kalp hastalığı ve tip 2 diyabet riskiyle ilişkilendiriliyor.

3. Güne sağlıklı bir kahvaltıyla başlayın

Sabahlar telaşlı olabilir ve hızlıca bir şeyler atıştırmak ya da kahvaltıyı tamamen atlamak cazip gelebilir. Ancak beslenme uzmanları, özellikle dengeli bir protein, lif ve sağlıklı yağ karışımı içeriyorsa, sabah yemeğine öncelik verilmesi gerektiğini söylüyor.

Ek olarak, çalışmalar kahvaltı yiyenlerin daha düşük kardiyovasküler hastalık, tip 2 diyabet ve obezite riski gibi bir dizi sağlık avantajından yararlanma eğiliminde olduklarını göstermiştir.

4. Bağırsaklarınıza iyi bakın

Sindirim sisteminizi sağlıklı ve çalışır durumda tutmak, sizi mide yanması, şişkinlik ve kabızlık gibi yaşamdaki rahatsızlıklardan koruyabilir ve genel sağlığınızı iyileştirebilir.

Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, bağırsaklarınıza dikkat etmenin en iyi yolu, kendinizi (ve buna bağlı olarak bağırsak mikroplarınızı) iyi beslemek, liflere öncelik vermek ve çeşitli bitkisel ve fermente gıdalar tüketmektir.

5. Muhtemelen protein barlarına ihtiyacınız yoktur

Genellikle sağlıklı bir gıda veya atletik performans için temel yakıt olarak pazarlanırlar, ancak çoğu protein barı şeker yüklü. Uzmanlara göre protein ihtiyacınızı yoğurt, kuruyemiş, baklagiller veya yumurta gibi tam gıdalarla karşılamak daha iyidir.

6. Bitter çikolata konusunda aşırıya kaçmayın

Bunu 2023’ün en üzücü beslenme haberlerinden birinin altına yazın. Bitter çikolatada bazı daha yüksek kurşun ve kadmiyum seviyeleri (vücuda zarar verebilecek ağır metaller) diğer besinlerle karşılaştırıldığında.

Neyse ki bitter çikolata alışkanlığından tamamen vazgeçmenize gerek yok. Ölçülü olarak tadını çıkarın – Uzmanlara göre günde 28 gramdan fazla olmamak, riski düşük tutacaktır.

7. Meyve ve sebzeleri harmanlamak besin değerlerini bozmaz

Meyve ve sebzeleri blendera koymak onların vitaminlerini, minerallerini veya liflerini kaybetmez. Ve şaşırtıcı bir şekilde, birkaç küçük çalışma, harmanlanmış meyve içmenin kan şekerinizi bütün olarak yemekten daha fazla yükseltmediğini ileri sürüyor.

8. Ricotta’nın yeni patlaması

Ricotta’yı 70’lerin moda diyetleriyle ilişkilendirebilirsiniz, ancak o, zamanın testinden geçti. Ricotta geçen yaz TikTok’ta en çok satanlar arasındaydı ve bunun iyi bir nedeni vardı. Tek başına yiyebilir veya hem tatlı hem de tuzlu atıştırmalıklarda çok yönlü bir içerik olarak kullanabilirsiniz ve protein, kalsiyum, selenyum ve daha fazlasını içeren etkileyici bir besin yelpazesi sunar.

9. Tofu sağlığınız için de iyidir

Geçtiğimiz yıllarda insanlar, östrojen benzeri bileşikler içerdikleri için tofu ve diğer soya gıdalarının kanser veya doğurganlık sorunlarıyla bağlantılı olabileceğinden korkuyorlardı.

Ancak bilim insanları, çalışmaların bu korkuları ortadan kaldırdığını söylüyor. Aslında araştırmalar, soya bazlı gıdaların tüketilmesinin kalp hastalığı ve hatta bazı kanser türlerinin riskini azaltabileceğini öne sürüyor.

10. Efsaneleri gerçeklikten ayırmak zordur

Beslenme mitleri kültürümüzde ve aklımızda yer etme eğiliminde olup, yiyecek kararlarımız konusunda kafamızın karışmasına ve hatta bazen kaygı duymamıza neden olur.

Tercüme: Patricia Sar

➪ Sağlık ve esenlik hakkında bölüm notlarında ele almamızı istediğiniz sorularınız mı var? Buraya tıklayarak Clarín Yardım Merkezi’ne girin, Editöre mesaj ve sonra Buena Vida’ya Sorular. Sorunuzu bize yazın ve gönderin. Hazır!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir