Yaşlandıkça sağlıklı kalmanıza yardımcı olan protein

Sağlıklı beslenmenin temelinin beslenme olduğu biliniyor. çeşitlilik kaliteli yiyeceklerden. Klasik dağılım aslında tabağın yarısının sebze, dörtte birinin protein ve dörtte birinin karbonhidrat olması gerektiğini gösteriyor.

Yeni bir çalışma yayınlandı Amerikan Klinik Beslenme Dergisi (Amerikan Klinik Beslenme Dergisi), en fazla faydayı sağlayan protein türüne ilişkin ek bilgiler ekler. Bu anlamda belirtildiği gibi diyetler bitkisel proteinler açısından zengin Kadınların yaşlandıkça sağlıklı kalmasına yardımcı olabilirler.

Amerika Birleşik Devletleri’nin Boston kentindeki Tufts Üniversitesi’ndeki araştırmacılar tarafından yürütülen araştırma, daha fazla bitki bazlı protein tüketen kadınların daha fazla gelişme gösterdiğini ortaya çıkardı. daha az kronik hastalık ve genellikle yaşamlarının ilerleyen dönemlerinde daha sağlıklıydılar.

Çalışma

Kendi kendine bildirilen verileri analiz ederken 48 binden fazla kadın, Araştırmacılar, diyetlerine meyve, sebze, ekmek, baklagiller ve makarna gibi kaynaklardan daha fazla protein ekleyenlerde kalp hastalığı, kanser ve diyabet vakalarının yanı sıra bilişsel ve zihinsel sağlıkta bozulma vakalarının “belirgin şekilde” daha az olduğunu gözlemledi. kim daha az yedi?

“Orta yaştaki protein tüketimi, sağlık USDA’nın Jean Mayer İnsan Beslenmesi Araştırma Merkezi’nde yaşlanma üzerine bilim adamı ve çalışmanın baş yazarı Andrés Ardisson Korat, “yetişkinlikte” diyor.

“Ayrıca şunu da keşfettik: protein kaynağı önemli. “Orta yaşta proteinin çoğunu bitki kaynaklarından, ayrıca az miktarda hayvansal proteinden almak, ileri yaşlarda sağlığı ve hayatta kalmayı teşvik ediyor gibi görünüyor” diyor.

Bulgular, sağlık profesyonellerini takip eden Harvard merkezli etkili Hemşire Sağlık Çalışmasından geliyor. 1984’ten 2016’ya. Kadınların başlangıçta 38 ila 59 yaşları arasında olduğu ve o dönemde fiziksel ve zihinsel sağlıklarının iyi olduğu düşünülüyordu.

Ardisson Korat ve ekibi, Harvard TH Chan Halk Sağlığı Okulu’ndan başyazar Qi Sun’un da aralarında bulunduğu ekibi, her dört yılda bir toplanan binlerce anketi inceledi. belirli yiyecekleri yediler Diyet proteinlerini ve bunların sağlıklı yaşlanma üzerindeki etkilerini tanımlamak.

Daha fazla hayvansal protein tüketenlerin sağlıklı olma ihtimali, bitkisel protein tüketenlere göre %6 daha azdı. Fotoğraf Shutterstock.

Hayvansal protein vs bitkisel protein

Bitki bazlı proteinleri daha fazla tüketen kadınların (1984’te bunun ekmek, sebze, meyve, pizza, tahıllar, unlu mamuller, patates püresi, fındık, baklagiller, fıstık ezmesi ve makarnadan elde edilen proteinler olarak tanımlandığını unutmayın) A %46 daha muhtemel son yıllarına kadar sağlıklı olmaları.

Ancak sığır eti, tavuk, süt, balık/kabuklu deniz ürünleri ve peynir gibi hayvansal proteinleri daha fazla tüketenlerde %6 daha az olasılık yaşlandıkça sağlıklı kalmak için.

Bitkisel protein tüketmek hayvansal protein tüketmekle aynı mıdır? Fotoğraf Shutterstock.

“Daha fazla miktarda hayvansal protein tüketenler, daha fazla kronik hastalık“dedi Ardisson Korat.

Hayvansal proteinin yaşlılıkta daha az fiziksel sınırlama ile “mütevazı” bir ilişkisi vardı, ancak bitkisel proteinin daha az fiziksel kısıtlamaya sahip olduğu görüldü. en güçlü korelasyon gözlemlenen tüm modellerde tutarlıydı ve gelecekteki iyi zihinsel sağlıkla en yakından ilişkiliydi.

Kolesterol ve proteinler

Video

Bu mikroalglerin sunduğu faydalar Aztekler zamanından beri kullanılmaktadır.

Özellikle kalp hastalıklarıyla ilgili olarak, daha fazla bitkisel protein tüketimine eşlik etti daha düşük seviyeler LDL kolesterol, kan basıncı ve daha iyi insülin duyarlılığı.

tek başına süt proteini (çoğunlukla süt, peynir, pizza, yoğurt ve dondurma) yetişkinlikte daha iyi sağlık durumuyla anlamlı düzeyde ilişkili değildi.

Ekip, bitki proteinlerinin faydalarının proteinlerden ziyade bitki bazlı gıda bileşenlerinden kaynaklanabileceğini fark etti. Mesele şu ki, hayvansal kökenli gıdalara kıyasla bitkiler daha yüksek oranda Diyet lifiBitkilerde bulunan polifenoller adı verilen mikro besinler ve faydalı bileşikler.

Hayvansal protein: neden önemlidir?

Ardisson Korat, Hemşirelerin Sağlık Çalışması’nın öncelikli olarak sağlık hizmetlerinde çalışan beyaz kadınları araştırdığı için diğer gruplardan da verilere ihtiyaç duyulduğunu söyledi.

“Çalışma verileri şu açılardan oldukça homojen olma eğilimindeydi: demografik ve sosyoekonomik yapıBu nedenle daha çeşitli gruplarda yapılan bir çalışmayı takip etmek değerli olacaktır. Halen gelişmeye devam eden bir alan olduğunu ifade etti.

Ancak ekibin şu ana kadarki bulguları, kadınların proteinlerinin çoğunu meyve, sebze, kabuklu yemişler ve tohumlardan yemeleri önerisini destekliyor, ancak protein içerikleri için bazı balık ve diğer hayvansal proteinleri de içermeleri gerekiyor. demir ve B12 vitamini.

Baklagiller iyi bir bitkisel protein kaynağıdır. Fotoğraf Shutterstock.

“Orta yaşta diyetle protein alımı, özellikle de bitki proteinleri, sağlıklı yaşlanmanın teşvik edilmesinde ve sağlıklı bir vücut yapısının sürdürülmesinde önemli bir rol oynamaktadır. olumlu sağlık durumu daha ileri yaşlarda” diye tamamladı araştırmacı.

Bitkisel protein hangi besinlerde bulunur?

Bunları içeren bazı yiyecekler şunlardır:

Baklagiller: Mercimek, nohut, soya fasulyesi, kuru bezelye ve tofu gibi bu gıdalardan elde edilen veya bunlardan yapılan ürünler.

Fındık: ceviz, badem, yer fıstığı, kestane, fındık ve bunlardan elde edilen ürünler.

Tam tahıllar: pirinç, un veya buğday ürünleri, çavdar, arpa, yulaf.

Tohumlar: chia, keten, ayçiçeği, kabak, susam.

➪ Sağlık ve esenlik hakkında bölüm notlarında ele almamızı istediğiniz sorularınız mı var? Buraya tıklayarak Clarín Yardım Merkezi’ne girin, Editöre mesaj ve sonra Buena Vida’ya Sorular. Sorunuzu bize yazın ve gönderin. Hazır!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir