Sağlıklı bir kalp için kontrol altında tutulması gereken beş rakam: Kendinizinkini biliyor musunuz?

Yaş, doğum tarihi, kimlik, telefon numarası. Günlük olarak ihtiyacımız olan ve genellikle ezbere hatırladığımız tüm sayılar. Ancak 40-50 yaşlarından itibaren bilinmesi gereken başka şeyler de var, çünkü bunlar çok daha önemli. örnek düğmeler Kalp ve damar sağlığımız nasıl?

Sorun şu ki, bu değerler herhangi bir belirti vermeden uzun yıllar boyunca değiştirilebilir, bu da sessizce bir hastalığa yakalanma riskini artırır. kalp krizi veya felç (felç), yaşamı tehdit eden diğer sonuçların yanı sıra.

Amaç bu olmadan önce harekete geçmektir. Sayılarımız normal kabul edilen aralığın dışındaysa alınabilir bunları kontrol etmek ve böylece riski azaltmak için önlemler.

Ancak uzmanlar, bilmediğiniz şeyi kontrol edemeyeceğiniz konusunda ısrar ediyor. Bu nedenle değerlerin değerlendirilmesinin önemini vurgulamaktadırlar. kan basıncı, kolesterol ve kan şekeri seviyeleri vücut ağırlığına ve uyku saatlerine dikkat etmek.

Tedavi etmek yerine önleyin

New York Ohio Eyalet Üniversitesi Wexner Tıp Merkezi Önleyici Kardiyoloji ve Kadın Kardiyovasküler Sağlığı Direktörü Laxmi Mehta, “Toplum olarak, insanların mümkün olan en iyi ve en dolu yaşamları yaşayabilmeleri için hastalık tedavisinden koruyucu bakıma geçmeliyiz” dedi.

Mehta, 1000’den fazla ABD’li yetişkine kan basıncını, ideal kilosunu, kolesterol veya kan şekeri seviyelerini bilip bilmediklerini soran bir ankete öncülük etti. Bunlar mı dört sağlık faktörü Amerikan Kalp Derneği’nin (AHA) Hayatın Temel 8 kılavuzuna dahil edilmiştir. Diğer dördü sağlıklı davranışlarla ilgilidir: diyet, fiziksel aktivite, sigaraya maruz kalma ve uyku.

Sonuçlar biraz cesaret kırıcıydı: Yarıdan azı kan basıncını ve ideal kilosunu biliyordu ve ancak beşte biri kolesterol veya kan şekerini biliyordu.

Yazarlar, “Kan basıncı ve kolesterol düzeyleri gibi kalp hastalıklarının belirleyicilerinden ziyade ebeveynlerinin telefon numarasını veya en yakın arkadaşlarının doğum gününü bilme olasılıkları daha yüksek” diye analiz etti.

“Çoğu insan diyabeti aile öyküsüyle veya fazla kilolu olmakla ilişkilendiriyor ve kalp hastalığıyla bağlantı kurmuyor. Diyabetli kişiler kalp hastalığına yakalanma riski iki kat daha fazla veya felç,” dedi Mehta.

Ve sadece rakamları bilmenin değil “aynı zamanda” önemli olduğunu da hatırlattı. proaktif ol ilaçlar ve diyet ve egzersiz gibi yaşam tarzı değişiklikleri ile.

“Doktorunuza gittiğinizde ona kan basıncınızın, kolesterolünüzün ve kan şekeri değerlerinizin ne olduğunu ve sizin için normal aralığın ne olduğunu sorun. Diyet, egzersiz, sigara ve alkol tüketiminin yanı sıra uyku alışkanlıklarınızı da tartışın” tavsiyesinde bulundu. Ayrıca hiçbirimiz kendi kilomuz hakkında konuşmayı sevmiyoruz ama bu önemli bir konuşma çünkü aşırı kilolu olmak kalp hastalığı için bir risk faktörüdür.”

Peki sizin evinizde onlar nasıl?

Sağlıklı bir kalp için beş sayı

Tansiyon

Arjantin’de hipertansiyon, 140/90 mm Hg ölçümlerine göre kabul edilir; bu, halk dilinde 14 “yüksek” ve 9 “düşük” olarak okuduğumuz değere eşdeğerdir.

“Teşhis çok basit. Tek yapmamız gereken, otomatik ve doğrulanmış bir cihazla kan basıncımızı doğru ölçmek ve birkaç ölçüm yapmak.” Zurna Arjantin Arteriyel Hipertansiyon Derneği’nin (SAHA) eski başkanı Marcos Marin.

“Eğer bu şutların ortalaması 135/85’in üstüBir kişinin yüksek tansiyona sahip olduğunu neredeyse söyleyebiliriz. Doktor bunu muayenehanede veya ayakta kan basıncı takibinin endikasyonu ile doğrulayacaktır.”

SAHA’nın Bil ve Kontrol Kampanyası’nın lideri, ülkemizde yüksek tansiyonun eksik tanısının da bir sorun olduğunu kabul ediyor. “Hipertansif kişilerin neredeyse %40’ı hipertansif olduklarını bilmiyor Tanı konulan %60’ın yarısından fazlası tedavi ediliyor ve iyi kontrol edilemiyor. Bu nedenle her 10 hipertansif hastadan sadece ikisinin tansiyonu iyi kontrol ediliyor.”

Hipertansif bir kişi kan basıncını ne sıklıkla kontrol etmelidir? “Konsept, her hipertansif hastanın kan basıncını kontrol ettirmesi gerektiği şeklinde olmalıdır. Her mevsim değişikliğindeİdeal olarak doktora gitmeli ve aynı ziyarette iki veya üç ölçümde kan basıncınızı ölçtürmelisiniz.” diye tavsiyede bulundu Marin.

Kan şekeri

Sekiz saatlik oruçtan sonra kan şekeri seviyeniz 100 mg/dL’den az Risk faktörü olan kişilerde 110 mg/dL’nin altında, olmayanlarda ise 110 mg/dL’nin altında.

Kan şekeri seviyelerinin periyodik olarak değerlendirilmesi, diyabet veya tip 2’nin erken tanısıHasarın zaten çok şiddetli olduğu ileri bir aşamaya gelinceye kadar semptomlara neden olmaz.

Arjantin’de 18 yaş üstü kişilerin neredeyse %13’ü diyabetle yaşıyor, bu da yaklaşık 4 milyon kişiye denk geliyor.

“En endişe verici şey şu ki Diyabetlilerin yüzde 45’i tanısını bilmiyor Arjantin Diyabet Derneği (SAD) üyesi endokrinolog Carla Musso, Dünya Hastalıklar Günü dolayısıyla uyarıda bulundu.

Kolesterol ve glikoz kan testleri ile değerlendirilir. Fotoğraf Shutterstock.

Diyabet nasıl teşhis edilir? “Teşhis, bir kişinin 126 mg/dl’ye eşit veya daha büyük iki kan şekeri seviyesiyani 8 saatlik açlıkla birlikte kan testi. Veya değilse, 200 mg/dl’ye eşit veya daha yüksek bir kan şekeri seviyesi veren oral glikoz tolerans testiyle,” diye açıkladı Favaloro Vakfı Diyabet Servisi koordinatörü endokrinolog.

Değerlerini özellikle kim kontrol etmelidir? Tarama özellikle diyabet geliştirme riski yüksek olan kişilerde önemlidir: birinci derece aile öyküsü olan kişiler (anne/babanın diyabet hastası); aşırı kilolu, obez veya hareketsiz; 35 yaş üstü, yüksek tansiyonu, düşük HDL kolesterolü veya bir dereceye kadar depresyonu olan; gebelik diyabeti olan kadınlar veya 4 kilodan fazla doğan çocuklar.

Açlık kan şekerinin 100 ila 125 mg/dl arasında değiştiği veya glikoz tolerans değerlerinin 140 ila 199 mg/dl arasında olduğu risk faktörlerine sahip kişiler, aynı zamanda komplikasyonlarla da ilişkili olan prediyabet olarak kabul edilir. diyabetin ilerlemesini azaltmak için müdahale edebilirsiniz.

Kolesterol

Evrensel olarak normal kabul edilen bir değer yoktur. Yeterli kolesterol seviyeleri her kişi için farklıdır ve bir dizi faktöre (diğerlerinin yanı sıra geçmiş ve risk faktörlerinin varlığı) bağlıdır.

Bu nedenle toplam kolesterolün 200 mg/dl’nin altında olması gerektiği düşünülse de, bireysel düzeyde önerilen LDL kolesterol (düşük yoğunluklu lipoprotein) aralığı hakkında bir sağlık uzmanıyla görüşmeniz tavsiye edilir.

“Ne kadar düşük olursa o kadar iyi”Arjantin Lipid Derneği’nin (SAL) eski başkanı Pablo Corral, Clarín ile yakın zamanda yaptığı bir röportajda bunun altını çizdi.

Ve “Her hastanın kardiyovasküler riskleri bağlamında değerlendirilmesi gerektiğini ve bu şekilde” diye açıkladı. Ulaşılacak hedefler tanımlanacak LDL kolesterol düzeylerinin düşürülmesi ve tedavi bu hedefe göre seçilecektir.

Mesele şu ki normal arzu edilenle aynı şey değildir, diye vurguladı. Normal, genellikle popülasyonda kaydedilen seviyelerle verilirken arzu edilen, vücudun gerçekten yaşamak için ihtiyaç duyduğu seviyedir.

“Kolesterolsüz yaşamak mümkün değil ama bunun için ne kadar yeterli? Minimum miktar, yaklaşık 20 veya 30 mg/dl LDL kolesterol, kolesterolün vücuttaki birçok işlevini yerine getirmeye yeterli olacaktır.”

Bu 200 mg/dl eşiğinden çok daha az. “Bu nedenle kolesterolsüz yaşayamayacağınız gerçeğinden hareketle, yüksek değerlere sahip olmanın, ne kadar düşük olursa o kadar iyi olduğu söyleniyor. aterosklerotik kardiyovasküler hastalıklarla nedensel olarak ilişkiliBu da dünyada hastalık ve ölümlerin bir numaralı nedenidir”.

Arjantin’de son Ulusal Risk Faktörü Araştırması’na göre 18 yaş üstü neredeyse her üç kişiden biri normal kabul edilenin üzerinde değerlere sahip. Yani vücudun gerçekten yaşamak için ihtiyaç duyduğu miktarın çok üstünde.

vücut kitle indeksi

Normal bir aralık 18,5 ile 24 arasında,9. Vücut kitle indeksi (BMI) kusurlu bir ölçüm olarak görülse de, sağlık sorunlarına yol açabilecek ağırlık kategorilerini değerlendirmek için hala makul bir gösterge olarak kabul edilmektedir.

BMI, kişinin kilogram cinsinden ağırlığının, metre cinsinden (kg/m2) boyunun (boyunun) karesine bölünmesiyle hesaplanır. Örneğin 60 kg ağırlığında ve 1,60 m boyunda olan bir kişinin BMI’si 23,4’tür (60/1,60 = 60/2,56 = 23,4). Bu hesaplamanın sonucu verirse 30’un üstü obezite olarak kabul ediliyor.

Ülkemizde her 10 yetişkinden altısı sağlıklı kilosunun üzerindedir. “Bir araştırmada gördüğümüz gibi çarpıcı bir şey, insanların yüzde 68’inin fazla kilolu veya obez olması. kilolarının normal olduğunu düşünüyorlar ya da biraz yükselmiş, yani obezitenin ne anlama geldiğine dair bir farkındalık yok” diye uyardı SAD başkanı Clarín Martín Rodríguez’in katıldığı bir toplantıda.

Uzmanlar algıdaki bu boşluğun uyarıyor alternatif arayışına karşı girişimler kilo kaybı sağlamak ve böylece aşırı kilo ve obeziteye bağlı komplikasyonları azaltmak.

Sağlıklı kilonuzu korumak kalbiniz için de iyidir. Fotoğraf Shutterstock.

Rüya

Ortalama olarak uyumanızı tavsiye ediyorlar Günde 7 ila 9 saatBu öneri, son yıllarda oluşturulan bilimsel kanıtların gücünden yola çıkarak AHA’nın Hayatın Temel 8 kılavuzuna dahil edilen son öneriydi.

Çeşitli araştırmalar, daha sağlıklı uyku düzenine sahip kişilerin kilo, tansiyon veya tip 2 diyabet riski gibi sağlık faktörlerini daha etkili bir şekilde yönettiklerini göstermiştir.

➪Sağlık ve esenlik hakkında bölüm notlarında ele almamızı istediğiniz sorularınız mı var? Buraya tıklayarak Clarín Yardım Merkezi’ne girin, Editöre mesaj ve sonra Buena Vida’ya Sorular. Sorunuzu bize yazın ve gönderin. Hazır! Ve eğer Buena Vida bülteninin 15 günde bir gelen kutunuza gelmesini istiyorsanız buradan abone olun.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir