pıhtı oluşumunu önlemek için bilmediğiniz farklar ve 10 ipucu

Kalp krizi ve serebrovasküler atak (CVA), kalp krizi geçirebilecek iki akut olaydır. Hayatı riske at ya da sonsuza kadar değiştirsonuçları nedeniyle. Her ikisinin de tetiklenmesi çoğu zaman normal kan ve oksijen akışını engelleyen bir pıhtıyı içerir.

Dünyadaki dört ölümden biri Kan pıhtılarıyla ilgili koşullar nedeniyle oluşur. Bu nedenle bugün kutlanan 13 Ekim Dünya Tromboz Günü’nde uzmanlar, önleyici tedbir olarak hareketin önemi üzerinde duruyor.

Tromboz nedir

Tromboz, bir kan damarında kan pıhtısı oluşmasından oluşur. ven (venöz tromboz) veya arter (arteriyel tromboz).

Pıhtı oluştuktan sonra dokulara kan ve oksijen taşınmasını yavaşlatabilir veya engelleyebilir.

En büyük risk? Parçalanıp akciğer, kalp, beyin gibi bir organa taşınmasıdır. Dolaşım sistemi boyunca dolaşan pıhtıya emboli denir.

Hem venöz hem de arteriyel trombozlar “benzer fizyolojik mekanizmalardan kaynaklanır. edinilmiş veya kalıtsal risk faktörleri“Arjantin Kooperatif Hemostaz ve Tromboz Grubu’ndan (CAHT) hematologları açıklayın.

Uzmanlar, her iki tromboz türünün de (venöz veya arteriyel) ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceğini, ancak bunların farklı nedenlere sahip olduğunu ve farklı koruyucu önlemler gerektirdiğini vurguluyor.

Venöz tromboz nedir

Venöz tromboembolizm (VTE), derin ven trombozu (DVT) olarak bilinen, kan pıhtılarının çoğunlukla bacaklardaki ve pelvisteki (bazen koldaki) derin damarlarda oluştuğu bir durumdur.

Bu pıhtılar kan dolaşımından geçerek akciğerlere yerleşebilir; bu durum pulmoner emboli (PE) olarak bilinir.

Arteriyel tromboz nedir

Öte yandan atardamarları etkileyen trombüsler kalp krizlerine veya felçlere neden olabilir.

Neden tromboza karşı hareket etmeliyiz?

Uzun süre kalkıp yürümeden oturmak, kan damarlarda birikirArjantin Kooperatif Hemostaz ve Tromboz Grubu (CAHT Grubu) tarafından vurgulanan, kan akışını kesintiye uğratan pıhtılara neden olabilir.

“Bir kişi yapabilir Ayağa kalkıp hareket ederseniz riski azaltın en az saatte bir kez. Esneme, yürüme veya herhangi bir tür egzersiz dahil olmak üzere hareket, dolaşımı iyileştirir ve pıhtılaşmayı aktive etme riskini azaltır” dedi Alfredo Lanari Tıbbi Araştırma Enstitüsü’nden Verónica Cortés Guerrieri.

“Çağrıların yanı sıra ‘aktif molalar’İnsanların hareketsizlikle mücadele etmek için, otururken bile egzersiz yapmak, uzun yolculukları molalar ve yürüyüşlerle kesintiye uğratmak, günde 10 dakika dans etmek, evin bir odasını toplamak, bulaşıkları yıkamak, hava almak için dışarı çıkmak gibi birçok yolu vardır; Kısacası, alternatifler çoktur, her kişi kendi olanaklarına en uygun olanı seçmeli, ancak denemekten asla vazgeçmemelidir,” diye vurguladı Özel Rosario Hastanesi hematologu José Luis Fedele.

Tromboz: semptomlar ve risk faktörleri

Tromboz gelişimi için risk faktörleri arasında uzun süreli hastanede kalış, kalça veya diz ameliyatları, kanser, farklı nedenlerle uzun süre hareketsiz kalma, uzun yolculuklar (özellikle zorunlu pozisyonlarda) yer alır.

Ayrıca, 60 yaşın üzerinde olmakAilede nedeni bilinmeyen tromboz öyküsü olması, obez olmak, hamilelik dönemi veya yakın zamanda doğum yapmış olmak, kanser hastası olmak ve kemoterapi almak.

Tromboz semptom vermese de uzmanlar dikkat edilmesi gerektiğini vurguluyor baldır ağrısı, ayak iltihabı – bacağın tamamına yayılabilen – ve etkilenen kısımda belirgin kızarıklık ve ısınma.

Bu arada pıhtı akciğere yerleşirse, belirgin bir neden olmadan hızlı nefes alma, derin nefes almayla artan göğüs ağrısı, hızlı kalp atışı, baş dönmesi veya halsizlik ortaya çıkabilir.

Tromboza karşı önlemler

CAHT Grubunun vurguladığı gibi, ciddi komplikasyonların ortaya çıkmasını azaltmak için risk faktörlerini, belirtilerini ve semptomlarını bilmek ve gerekirse derhal tıbbi yardıma başvurmak gereklidir.

2) Saatte bir kez beş dakika boyunca duracak ve esneyecek bir zamanlayıcı ayarlayın.

3) Yeni bir egzersiz veya egzersiz rejimi deneyin.

4) Sandalyenizde çok fazla zaman geçirmeniz gerekiyorsa, ayakta durabileceğiniz bir masa kurmayı veya sık sık ayağa kalkıp esneme molaları vermeyi deneyin.

5) Sanal veya şahsen bir yürüyüş mücadelesine katılın: bunlar motive kalmanın ve hareket hedeflerinize ulaşmanın harika bir yoludur.

6) Dans etmeyi seven dans etsin! Günde 10 dakikanızı tek başınıza veya birlikte dans etmeye ayırın; Hareket etmenin ve dolaşımı arttırmanın harika bir yolu.

7) Kapsamlı bir yolculuktan önce periyodik molalar verin. Arabayla seyahat ediyorsanız her saat başı durun ve birkaç dakika yürüyün. Yolculuk uçakla yapılıyorsa hareketsizliği ortadan kaldırmak için koltukta yapılabilecek egzersizler vardır.

8) Zaman zaman bacaklarınızı kalbinizin üzerine kaldırın; Bu kan akışının artmasına yardımcı olur.

9) Bedeni hareket ettirmek ve zihninizi rahatlatmak için Yoga ve/veya jimnastik yapın.

10) Eğer bir sağlık uzmanıysanız, tromboz riskini azaltmak için hastalarınızı günlük rutinlerine en az 30 dakikalık hareket eklemeye teşvik edin.

➪Sağlık ve esenlik hakkında bölüm notlarında ele almamızı istediğiniz sorularınız mı var? Buraya tıklayarak Clarín Yardım Merkezi’ne girin, Editöre mesaj ve sonra Buena Vida’ya Sorular. Sorunuzu bize yazın ve gönderin. Hazır!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir