Omurgaya hareketlilik kazandırmak için bir kinezyologdan 3 egzersiz

Neredeyse tüm insanlar bundan muzdaripti. Sırt ağrısı Bu aşağıdakilerden biri en yaygın nedenler tıbbi yardım istemek ve işten uzak kalmak. Ayrıca Mayo Clinic’in web sitesine göre dünya çapında engelliliğin ana nedenlerinden biridir.

Sırt ağrısı: nedenleri

Kinesiyolog ve fizyoterapist Javier Furman’ın “kötü yaşam tarzı alışkanlıkları” olarak adlandırdığı, yani “kötü beslenme, hareketsiz yaşam tarzı, yetersiz dinlenme, kronik stresle ilgili olanlar” ekleniyor aşırı kilo ve boy.

“Öne doğru çıkıntı yapan bir göbek genellikle bel omurgasında telafi edilir ve Çok fazla acıya neden olur. Aynı zamanda çok uzun boylu bir kişinin belinde çok fazla baskı olduğu için o bölgede de ağrılar olmaya başlar” diye ekliyor.

Ancak en fazla acıya neden olan uygulamaların genellikle “kötü çabalarla” ilgili olduğu konusunda uyarıyor. kötü hareketlerEtkisi eklemlerin yıpranmasına neden olan tekrarlayan hareket gerektiren işler gibi” diye ekliyor.

“En sık görülen rahatsızlıklar bel omurlarıyla ilgili, hem üst hem de alt bölgelerde sık görülüyor, ortası çok fazla değil, bunun nedeni de belin vücudun ortasında olması, büyük menteşe sahip olduğumuz ve bunu kesinlikle her şey için kullanıyoruz: öne doğru eğilmek, giyinmek için” diyor.

Aynı zamanda rutinlerimizin servikal omurga üzerindeki etkilerinden de söz ediyor: “Çoğu zaman bilgisayarda, cep telefonuyla ya da iPad’le oturuyoruz ve bunu çok rahat bir şekilde yapıyoruz. kötü duruşkas gerginliklerini suçluyoruz ama bunların bununla hiçbir ilgisi yok; bu bir darbe veya efordan kaynaklanan biyomekanik, postüral veya travmatik bir sorundur” diye açıklıyor.

Profesyonel, “Biyomekanik çabalar konusunda sınırlıyız” diyor. Fotoğraf Shutterstock.

Bu oluşturabilir eklem blokları: “Bir darbe, kötü bir çaba, bir talep ya da iç organlarda ya da sindirimde bile bir bozukluk olduğunda, omurganın bir kısmının bloke olduğu bir refleks ve telafi söz konusu olabilir” diye devam ediyor.

Ve şunu listeliyor:omurlararası diskler“Bel fıtığı, çıkıntı, şişkinlik, sıkışma ile ilgili” ya da osteoartrit yani “papağan gagası olarak bilinen osteofitleri üreten omurlar arası eklemlerin aşınması ve yıpranması” ile bağlantılı olabilir, bu da tahriş edici olabilir. sinirleri bozuyor ve acı yaratıyor” diye itiraf ediyor.

Son olarak, omurların yanlış hizalanması sonucu oluşan kompresyon ve düzeltmelere neden olan kaymadan bahseder.

Üç egzersiz

Bir hafta veya daha uzun süre devam eden sürekli ağrı konsültasyona neden olmalıdır. Ayrıca antienflamatuvar almamaya çalışmanız gerektiği konusunda uyarıyor, “çünkü bu genellikle hasar gören yapının iyileşmesini ve yenilenmesini maskeliyor ve geciktiriyor” diye devam ediyor.

Bu arada Furman bu videoda evlenme teklif ediyorClarín için özel olarak üretildiomurgaya hareketlilik kazandırmayı amaçlayan 3 egzersiz yapın.

Video

Kinesiyolog ve fizyoterapist Javier Furman, birçok nedeni olabilen ağrının nasıl hafifletileceğini açıklıyor.

“Hareketlilik ileve dokuları yenileyin, daha iyi ve daha hızlı. Hareketlilik egzersizleri yaptığımızda tam olarak yaralanan bölgeye gerginlik, esneme ve egzersiz biyomekaniği uyguluyoruz” diye detaylandırıyor.

O amaç Bu 3 şeyi başarmaktır:

1- Vücudu itmeye teşvik edin yenilenme o bölgede

2- Liflerin “yön”e doğru bir hareketinin olması doğal biyomekanik vücudumuzun”.

3- Geliştirin ve uzatın çapraz zincirler.

“Bu şekilde lifler yenilenir ve kan onlara ulaşır, bu da onları en sonunda Geliştirilmiş bu yenilenme” diyor.

1. Egzersiz

Her bacakla bir kez yapılmalıdır. Fotoğraf Rocío Carrasco.
Bir matın üzerine uzanın
Alt ekstremiteyi göğse doğru getirin
10 ila 15 saniye arasında bu pozisyonda bekleyin
Diğer bacakla tekrarlayın

Alıştırma 2

Amaç arka zinciri uzatmaktır. Fotoğraf Rocío Carrasco.
Daha sonra her iki bacağınızı da göğsünüze getirin.
Bu arka zinciri uzatmaya yarar

Alıştırma 3

Bükülmeler alanın daha esnek olmasına yardımcı olur. Fotoğraf Rocío Carrasco.
Şimdi her iki bacağınızı da yana doğru bükün
Gövde ve baş diğer tarafa bakmalı
Kollarınızı vücudunuzun yanlarına doğru uzatın
Her iki taraf için 15 saniye tutun

Tedaviler

Nerenin ağrıdığına ve nedenine göre değişmekle birlikte doktor genel olarak önerilen tedavileri şöyle sıralıyor: osteopatikayropraktik (eklem bloğu için), postural terapi veya postural bozukluklar için global postüral yeniden eğitim (GPR), miyofasyal terapi veya vertebral praksi.

“Daha sonra radyal şok dalgaları, perkütan mikroelektroliz gibi daha spesifik olanları araştırabiliriz, hatta ozon tedavisi (bel fıtığı için), trombosit açısından zengin plazma gibi biraz daha derin tıbbi tedavilerden bile bahsedebiliriz.” örnek veriyor.

Acıyı önleyin

“Hareket edin, iyi beslenin, dinlenin, 8 saat uyuyun, kendinizi güneşe, doğaya maruz bırakın, bize kazandıracak tüm alışkanlıklar yaşam kalitesi“, rahatsızlık hissetmemek için teklif ediyor.

Ayrıca dikkatli olmanız tavsiye edilir. aşırı çaba sarf etmeyin: “Biyomekanik açıdan sınırlı olduğumuzu unutmayın ve bedeni güçlendirin. Egzersiz yapabilirsek, ağırlık kaldırabilirsek, ancak iyi bir spor tekniğiyle bu bize çok yardımcı olabilir, vücuttaki tüm kasları güçlendirebilir” diye öneriyor.

Bahsedildiğinde disiplinler Bu yardımcı olabilir, özellikle de örneğin osteoartrit hastasıysanız, bunun denetimli bir aktivite olmasının önemini vurguluyor.

“O yoga Yardımcı olur, ancak dikkatli olmalısınız çünkü osteoartritli bir omurga, eğer sınırlı egzersizler değilse, bilen ve aynı zamanda öğrencilerine de özen gösteren bir öğretmen tarafından kontrol edilip denetlenmezse, yogayı karmaşık hale getirebilir” diye uyarıyor.

Ayrıca pilatessu jimnastiği, germe ve hatta bir spor salonuna katılın. “Yaşlıları spor salonuna gönderiyorum çünkü onlar ağırlık kaldırmada çok iyi olacaklar. Vücudumuzun işlevselliğini geliştirmek istediğimizde kaslara odaklanmalıyız” diye kapatıyor.

➪ Sağlık ve esenlik hakkında bölüm notlarında ele almamızı istediğiniz sorularınız mı var? Buraya tıklayarak Clarín Yardım Merkezi’ne girin, Editöre mesaj ve sonra Buena Vida’ya Sorular. Sorunuzu bize yazın ve gönderin. Hazır!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir