MIND diyeti demansı önler mi?

Gelecekte demans gelişeceğinden endişeleniyorsanız, bunu önlemenin bir yolu olup olmadığını merak etmeniz doğaldır.

Uzmanlar, egzersiz ve uykunun önceliklendirilmesi ve kan basıncındaki yükseliş ve düşüşlere dikkat edilmesi gibi sağlık sorunlarının ele alınması gibi bazı değiştirilebilir faktörlerle demans vakalarının %40’ının önlenebileceğini veya geciktirilebileceğini tahmin ediyor.

Ancak Chicago Üniversitesi UMC’de beslenme sağlığı araştırmacısı olan Puja Agarwall, giderek artan sayıda kanıtın diyetin demansın önlenmesinde rol oynayabileceğini öne sürdüğünü söyledi.

Agarwal’ın çalışması, beyni koruyan belirli gıdaları öne çıkaran MIND Diyetinin (Akdeniz-DASH-Nörodejeneratif Gecikmeye Müdahale) demans risklerinin azaltılmasını nasıl etkileyebileceğini değerlendirmeye odaklandı.

MIND Diyeti Nedir?

MIND diyeti ilk olarak Rush Üniversitesi’nde beslenme sağlığı araştırmacısı olan ve 2020’de ölen Martha Clare Morris tarafından 2015 yılında yapılan bir çalışmada tanımlandı.

Morris ve meslektaşları, araştırma çalışmalarında DASH diyetini ve meyve, sebze, tam tahıl, yağsız protein ve “iyi” yağlara öncelik veren Akdeniz diyetini uygulayan kişilerin, daha iyi bilişsel gelişim yapmayanlardan daha.

Buna karşılık şunu gözlemlediler belirli gıdalarYeşil yapraklı sebzeler, meyveler, kuruyemişler ve tam tahıllar gibi daha iyi beyin sağlığıyla ilişkilendirildi.

MIND diyetinin temel direkleri olan kırmızı meyveler. Fotoğraf Shutterstock.

Bu keşifleri kullanarak Morris ve ekibi MIND diyetini ortaya çıkardı. DASH ve Akdeniz diyeti gibi, tam tahılları, sebzeleri, kuruyemişleri, bezelyeyi, iyi yağları ve kümes hayvanları ve balık gibi yağsız protein kaynaklarını vurgular ve kırmızı ve işlenmiş et, peynir, tatlılar, kızarmış yiyecekler ve tereyağının da sınırlandırılmasını önerir. margarin olarak.

MIND diyeti benzersizdir, çünkü en azından altı porsiyon yeşil yapraklı sebze ve haftada iki porsiyon çilek.

MIND diyeti beyin sağlığına fayda sağlar mı?

Birçok çalışma, yetişkinlerin yeme alışkanlıklarını birkaç yıl boyunca takip etti ve araştırmacılar, MIND diyetine sıkı sıkıya bağlı kalanların, daha yavaş bilişsel gerilemeolmayanlara göre demans riski azalıyor ve beyinlerinde Alzheimer hastalığı belirtileri azalıyor.

San Antonio’daki Texas Üniversitesi Sağlık Bilimleri Merkezi’nde nüfus sağlığı bilimleri yardımcı doçenti Debora Melo van Lent, bu sonuçların “umut verici” olduğunu söyledi. Ancak bu çalışmalar MIND diyetinin kendisinin daha iyi beyin sağlığına yol açtığını kanıtlayamıyor. Van Lent bunun için klinik bir araştırmaya ihtiyaç olduğunu söyledi.

Diyet merkezi bir rol oynar. Fotoğraf Shutterstock.

MIND diyetinin ilk klinik denemesi Ağustos ayında The New England Journal of Medicine’de yayınlandı. Araştırmanın üç yılı boyunca araştırmacılar, 65 yaş ve üzeri 604 katılımcının yarısına MIND diyetini takip etme talimatı verirken, diğer yarısı da tipik diyetlerini takip etti. Buna karşılık katılımcılara kilo vermek için kalorileri azaltmaları önerildi.

Güney Kaliforniya Üniversitesi Keck Okulu’nda nöroloji profesörü olan Dr. Hussein Yassine, sonuçların hayal kırıklığı yarattığını söyledi. İki grupta bilişsel değerlendirmelerde ve beyin taramalarında benzer gelişmeler görüldü Büyük farklılıklar bulamadılar bilişsel gerilemeyle ilişkilidir.

Araştırmanın yazarlarından biri olan Agarwal, bunun çalışma tasarımının bir sonucu olabileceğini ve araştırmacıların kontrolü dışında olabileceğini söyledi. Örneğin, tipik diyetlerini uygulayan grup, sonunda MIND diyetinin çeşitli bileşenlerini tüketmeye başladı ve her grup kilo verdibilişsel işlevlerde benzer iyileşmelere katkıda bulunmuş olabilir.

Yeme kalıpları karmaşıktır ve kontrol edilmesi zordur. Agarwal şunları söyledi ve şunu gözlemledi: “O kadar siyah ve beyaz değil Uyuşturucu testi gibi.”

Yine de Yassine, deneme tasarımlarında bazı sorunlar olsa da MIND diyetininbeyin sağlığına fayda sağlayabilirÖzellikle birkaç on yıl boyunca takip ediliyorsa, ancak bunu kanıtlamak için daha iyi tasarlanmış denemelerin gerekli olacağını da ekledi.

Peki MIND diyeti takip etmeye değer mi?

Sonsuz kanıt, sebze ve iyi yağlar açısından zengin, şeker, işlenmiş gıdalar ve etlerin eklenmesinde sınırlama olan sağlıklı bir beslenmenin – beyni koruyabilir. Yassine, MIND diyetinin demansı önleyip önleyemeyeceği henüz bilinmese de söyledi.

Örneğin 2013 yılında yapılan bir klinik araştırma, Akdeniz diyetinin gelişmiş bilişdedi Melo van Lent. Diyabet ve kalp-damar hastalıkları demans için önemli risk faktörleri olduğundan, bu riskleri azaltan herhangi bir beslenme düzeninin muhtemelen beyne fayda sağlayacağını ekledi.

MIND diyetine uygun bir şekilde yemek istiyorsanız, haftada birkaç kez kahvaltınıza çilek veya öğle yemeğinize ıspanak veya lahana gibi yapraklı sebzeler eklemeyi düşünün ve baklagiller ve fındık içeren bitki bazlı öğünlere öncelik verin. dedi Kelli McGrane, kayıtlı diyetisyen ve Yeni Başlayanlar İçin MIND Diyeti’nin yazarı.

Beyniniz için en iyi faydalara gelince, sağlıklı yaşam tarzı alışkanlıklarını yaşamınızın erken dönemlerinde geliştirin, “onlarca yıl önce Yassine, beyindeki nöronların ölmeye başladığını söyledi.

Beslenmenin ötesinde bu, sahip olmak anlamına gelir yeterince dinlenme ve egzersizsigaradan kaçınmak, stres seviyelerini kontrol etmek, zihinsel sağlığınıza öncelik vermek ve sosyal olarak aktif kalmak.

“Diyet önemli bir rol oynuyor”Yassine şöyle dedi: “Ama bu daha geniş bir resmin içine yerleştirilmiş.”

Tercüme: Patricia Sar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir