Kalp hastalığının değiştirilebilir 5 ana nedeni: Bu şekilde önlenirler

Her yıl dünya çapında 20 milyondan fazla insanı öldürüyorlar. “Dünyanın en büyük katili”. Inter-American Heart Society (SIAC), Arjantin’de kardiyovasküler hastalıkları (CVD) bu şekilde tanımlamaktadır. Günde 300 ölüm.

Amaç? Durdur onları. 29 Eylül’de anılan Dünya Kalp Günü arifesinde SIAC, “Erken ölümlerin %80’i önlenebilir” vurgusunu yapıyor.

Anahtar şu ki yarıdan fazla kardiyovasküler hastalık vakalarının sayısı şunlara bağlanabilir: beş risk faktörü New England Journal of Medicine’de (NEJM) yayınlanan Dünya Kardiyovasküler Risk Konsorsiyumu tarafından yapılan bir araştırmaya göre değiştirilebilir.

Değiştirilebilir anahtar kelimedir. Yani bu beş faktörden kaçınıldığında veya kontrol altına alındığında “katil” tarafından hedef alınma şansı önemli ölçüde azaltılmaktadır. Gibi? İle bir avuç önlem Bu sadece kalbe olan faydalarla değil, aynı zamanda beyin ve genel olarak sağlık için de faydalıdır.

Kardiyovasküler hastalıklar nelerdir?

İlk adım durdurulacak hedefi belirlemektir: kardiyovasküler hastalıklar.

“Bunlar kalbi veya kan damarlarını etkileyen durumlardır ve en tipik örnekleri akut miyokard enfarktüsü, serebrovasküler kazalar (CVA), aort hastalıkları ve kalp yetmezliğidir; Her 17 saniyede bir ölüm Arjantin Kardiyoloji Federasyonu (FAC) başkanı Gerardo Zapata, gazetecilerle sanal bir toplantıda şunları söyledi:

Basıncı kontrol etmek, CVD’yi önlemenin anahtarıdır. Fotoğraf Shutterstock.

CVD’ler Arjantin’deki başlıca ölüm nedenidir ve ülkede dört ölümden birine neden olur. Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan son Yaşam İstatistikleri Yıllığı’na göre bu gruptan kalp yetmezliği, iskemik kalp hastalığı (kalp krizi en ciddi belirtisidir) ve felç 2021’de en çok ölüme neden olan hastalıklardır.

“Dikkat çekici olan şey, bu kardiyovasküler hastalıklarla ilişkili, değiştirilebilen ve etkili olan bir dizi risk faktörünün olmasıdır. çok doğrudan bir nedensel ilişki bu hastalıkla,” diye vurguladı Zapata.

Neredeyse 20 yıl önce INTERHEART çalışması (“her zaman kardiyolog dediğimiz çok geleneksel bir çalışma”) 52 ülkede miyokard enfarktüsü ile ilişkili potansiyel olarak değiştirilebilir risk faktörlerinin etkisini değerlendirdi.

Bu çalışma, sigara içmenin ve yüksek kolesterole sahip olmanın KVH gelişme riskini üç kat artırdığını ortaya çıkarmıştı. Psikososyal faktörler (stres, depresyon, anksiyete durumları) ve tip 2 diyabet bu ihtimali 2,5 kat artırırken, hipertansiyon ve abdominal obezite bu ihtimali iki katına çıkardı.

Sağlıklı beslenme, önlemenin temel direği. Fotoğraf Shutterstock.

Daha da geriye giderek, Ağustos ayında Amsterdam’da düzenlenen Avrupa Kardiyoloji Derneği’nin (ESC) son Kongresi’nde, bu faktörlerin kardiyovasküler hastalık görülme sıklığındaki ağırlığını gösteren yeni bir çalışmanın sonuçları sunuldu. .

Veri toplayan çalışmaları analiz eden çalışma 34 ülkeden 1,5 milyon katılımcı (Arjantin dahil) yaş ortalaması 55 olan bir kişi şu sonuca varmıştır: 10 yılda birleştirilmiş beş risk faktörünün kombinasyonu Kadınlarda kardiyovasküler hastalık vakalarının %57,2’sinden, erkeklerde ise %52,6’sından ve yaklaşık beş ölümden birinden sorumluydular.

Bu beş büyük risk faktörü nedir?

Küresel Kardiyovasküler Risk Konsorsiyumu’nun çalışmasında yüksek tansiyon, sigara içme, yüksek LDL kolesterol, tip 2 diyabet ve obezite ortaya çıktı.

Arjantin Kardiyoloji Derneği (SAC) başkanı Claudio Majul, “1990 yılında hipertansiyon, küresel risk faktörleri arasında yedinci sırada yer aldı. 2019’da ise birinci sıraya yerleşti” dedi. ve ısrar etti “Bu rakamları düşürmek için çalışacağız”.

Hareketsiz bir yaşam tarzından kaçının, anahtar. Fotoğraf Shutterstock.

Gerçek şu ki, Arjantin halkına yönelik “teşhis” cesaret verici bir tablo sunmuyor. En son Ulusal Risk Faktörü Araştırması (ENFR 2018) dahil olmak üzere çeşitli epidemiyolojik çalışmaların sonuçlarına göre:

Üç yetişkinden birinden fazlası yüksek tansiyonla (hipertansiyon) yaşıyor, ancak bunların %40’ı bunu bilmiyor ve tanı konulanların yarısından fazlası tedavi ediliyor ancak iyi kontrol edilemiyor;
%30’unda yüksek kolesterol vardır;
ve neredeyse 10 kişiden 7’sinden 7’si fazla kilolu (bunların yarısı fazla kilolu).

Ortaya çıkan risk faktörleri ve sosyal belirleyiciler

Bu eski tanıdıkların dışında riski artıran ve yeni yeni dikkate alınmaya başlanan başka koşullar da var. Bunlar arasında çevre kirliliği, uyku bozuklukları, yeşil alanların olmadığı şehirler, işyerinde yeterince dinlenmenin olmaması ve rekreasyonel faaliyetlerin eksikliği yer alıyor.

“Bunlar ortaya çıkan risk faktörleri olarak değerlendiriliyor çünkü Birkaç yıl önce bu konuları konuşmuyorduk“dedi Zapata. Ve onlara bireysel düzeyde müdahale etme olasılığı daha değişkendir.

Majul, “Ve sosyal belirleyiciler de çok önemli” diye ekledi. “Ülkelerin gelişmişlik endeksi ve eğitim düzeyi yaşam beklentisini ve sağlığı doğrudan etkiliyor. Ekonomik düzey bir risk faktörüdür kardiyovasküler hastalıkların birincil önlenmesinde büyük ölçüde tanınmamaktadır.”

Kalbini biliyorum. kalbini kullan

FMC, 29 Eylül Dünya Kalp Günü çerçevesinde, “Kalp sağlığı hakkında çok az şey biliyoruz ve kamu politikaları zayıf ya da hiç yok. Engelleri yıkmaya ve insanları kendi refahlarının kontrolünü ellerine almaları için güçlendirmeye çalışıyoruz.” .

SIAC ve Arjantin SAC ve FAC’ın da üye olduğu dünya federasyonunun seçtiği slogan “Kalbini tanı. Kalbini kullan.”

Tıp toplulukları, beslenme, içecek tüketimi, fiziksel aktivite ve stres yönetimi gibi yaşam tarzımızda küçük değişiklikler yaparsak, kalp sağlığımızın kontrolünü geliştirebileceğimizi ve KVH’nin üstesinden gelebileceğimizi vurguluyor.

“Hayatın 8 kuralı” (Hayatın Esası 8Amerikan Kalp Derneği’nin (AHA) hazırladığı kalp masajı bu anlamda bir pusula sunuyor. Kalp ve beyin sağlığını korumanın sekiz temel bileşeni şunlardır:

. Diyet.

AHA’nın tavsiyesi şudur: tam gıdaları, bol miktarda meyve ve sebzeyi, yağsız hayvansal proteinleri (derisiz kümes hayvanları, balık ve kabuklu deniz ürünleri), kuruyemişleri, az yağlı süt ürünlerini, tohumları ve yağsız sebzelerle pişirmeyi içeren genel bir sağlıklı beslenme modelini hedefleyin. zeytin ve kanola gibi tropikal yağlar. Şekerli içecekleri, alkolü (içmiyorsanız başlamayın), sodyumu, kırmızı ve işlenmiş etleri sınırlayın.

AHA’nın önerdiği ve bu tavsiyeleri karşılayan diyetler DASH ve Akdeniz diyetidir.

. Fiziksel aktivite

Yetişkinler haftada 2,5 saat orta derecede fiziksel aktivite veya 75 dakika şiddetli fiziksel aktivite yapmalıdır. Çocuklar, oyunlar ve yapılandırılmış aktiviteler dahil her gün 60 dakika.

. Sigara İçmek Yasaktır

Sigarayı bıraktıktan sonraki bir yıl içinde kalp hastalığı riskiniz yarı yarıya azalır. Sigara içmek önlenebilir ölümlerin önde gelen nedenidir ve kalp hastalığından kaynaklanan ölümlerin üçte biri ve akciğer kanserlerinin %90’ıyla bağlantılıdır.

. Uyku süresi

Uyku süresi kardiyovasküler sağlıkla ilişkilidir. Çoğu yetişkinin ihtiyacı var 7 ila 9 saat uyku her gece. Çocukların daha fazlasına ihtiyacı vardır: 5 yaş ve altındaki çocuklar için 10 ila 16 saat (şekerleme dahil); 6 ila 12 yaş arasında 9 ila 12 saat; ve 13 ila 18 yaşları için 8 ila 10 saat.

. sağlıklı bir kiloyu koruyun

18,5 ila 24,9 arası BMI, en yüksek kardiyovasküler sağlık seviyeleriyle ilişkilidir.

. Kolesterol seviyelerini ölçün ve kontrol edin

Kolesterol düzeylerini kontrol altında tutmak için sağlıklı beslenme kurallarına uymayı, fiziksel aktivite yapmayı, sigara içmemeyi ve doktorun önerdiği ilaçları almayı öneriyorlar.

. Kan şekeri seviyelerini izleyin

Zamanla yüksek kan şekeri seviyeleri kalbe, böbreklere, gözlere ve sinirlere zarar verebilir.

. Kan basıncını kontrol edin

Arjantin’de hipertansiyon 140/90 mmHg veya 14/9 olarak kabul edilir.

Bu önlemlerin benimsenmesi, birincil korunma olarak bilinen kardiyovasküler hastalıkların başlamasını önlemeye veya geciktirmeye yardımcı olur.

İkincil düzey, patolojileri erken tespit etmeyi, tedavi etmeyi ve kontrol altına almayı (sağlıklı alışkanlıklar, ilaçlar, cerrahi prosedürlerle), ilerlemelerini yavaşlatmayı veya durdurmanın yanı sıra, halihazırda bir hastalığı atlatmış kişilerde yeni kardiyovasküler atak riskini azaltmayı amaçlarken (a) örneğin kalp krizi).

➪Sağlık ve esenlik hakkında bölüm notlarında ele almamızı istediğiniz sorularınız mı var? Buraya tıklayarak Clarín Yardım Merkezi’ne girin, Editöre mesaj ve sonra Buena Vida’ya Sorular. Sorunuzu bize yazın ve gönderin. Hazır!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir