Hareketsiz bir yaşam tarzına karşı ve ölüm oranlarını azaltmak için “egzersiz atıştırmalıkları” öneriyorlar: nasıl yapılır

Zamanım yok“, genellikle fiziksel aktivite yapmayan birçok kişinin gösterdiği sebeptir.

İddia mantıklı geliyor: Hayal gücünde egzersiz yapmak, bir spor salonunda veya havuzda bir ücret, bir hazırlık süresi, bir hazırlık süresi anlamına gelir. en az bir saat seçilen aktiviteyi gerçekleştirmek, esnemek ve bakım, iş veya ev işlerini bir kenara bırakarak eve dönmek.

Ve bunun iyi sonuçlar vermesi ve sağlığa etki etmesi için en azından bunları tekrarlayın. iki ya da üç kez haftada.

Artık bir şeyin hiç yoktan iyi olduğunu da biliyoruz. Peki ya hep ya hiç mantığıyla kavramak yerine, her hareketin bir araya geldiğini düşünerek günle yüzleşip deneseniz? küçük anlardan yararlanın yoğun egzersizler yapmak için molalar veya transferler sırasında Fiziksel aktiviteyi gerçekleştirmek çoğu insan için bu kadar zor olur mu?

aperatifler egzersizler sadece şansa bırakılmamalı (zaman zaman merdiven çıkma) aynı zamanda bir egzersizin parçası da olabilir. egzersiz planı. Hareketsiz yaşam tarzıyla mücadele etme yöntemimiz onlar olsun. Nasıl yapılır?

Egzersiz atıştırmalıkları: bunlar nelerdir

“Yaklaşık kısa süreli aktiviteler ve hareketsiz bir yaşam tarzının olumsuz etkilerini azaltmaya (çok) yardımcı olabilecek orta ve yüksek yoğunluk arasında” diye tanıtıyor beden eğitimi öğretmeni ve kinesiyolog Sergio Verón.

Ve şöyle devam ediyor: “Araştırmalar, gün boyunca eklenen bu küçük egzersiz haplarının yaklaşık 5 veya 7 dakikafaydalı bir etkiye sahiptir ve ölüm riskini %15’e kadar azaltabilir” diyor.

Profesyonel – yalnızca Cuestión de peso adlı televizyon programına katılımıyla değil, Doktor Alberto Cormillot Kliniği’nde Beden Eğitimi bölümünün başkanı ve radyo köşe yazarı olmasıyla ve aynı zamanda “Spor Salonundan Nefret Ediyorum!” kitabının yazarı olarak da tanınıyor. (EDAF Editoryal) – sadık bir savunucudur aperatifler Kendi ağlarından teşvik ettiği ve kendisine göre bilimsel desteğe sahip olan egzersiz.

Mutlak zihniyeti değiştirmek bunları uygulayabilmek için? Görünüşe göre sadece hareketsiz bir yaşam tarzıyla mücadele etmek isteyenlerin değil, aynı zamanda antrenörlerin de “çiplerini değiştirmesi” gerekiyor.

5 ila 7 dakika arasında egzersiz atıştırmalıkları eklemek ölüm oranlarını %15’e kadar azaltabilir. Fotoğraf Shutterstock.

aperatifler egzersiz, tek olasılık olarak yapılandırılmış egzersizden kopan umut verici bir alternatiftir. Uzun yıllardır profesyoneller Fitness ‘Zararı yoksa faydası yok’ veya ‘Günde bir saatten az hiçbir şeyle aynı değil’ gibi mesajlar paylaştılar. Bu mesajlar sadece moral bozucu değil, aynı zamanda herhangi bir dayanaktan yoksundular fizyolojik ve bunları destekleyen kanıtlar” diye vurguluyor.

Bu anlamda şunları söylüyor: “32 çalışmayı içeren yeni bir sistematik inceleme şunu ortaya çıkardı: aperatifler Egzersiz ve diğer aralıklı fiziksel aktivite biçimlerinin tüm nüfus için uygulanabilir ve güvenli olması, yaşlı insanlarda bilemorbidite ve mortalitedeki azalmayla doğrudan ilişkisi nedeniyle.”

Kısa sürelerde gerçekleştirilme ihtimalinin de hem avantajlı olduğunu hem de Motivasyon olarak bağlılıkİkincisi, “fiziksel aktivite söz konusu olduğunda veya bir spor salonunda beden antrenmanına katılırken olasılıklardan daha fazla engel bulan kişiler için daha karmaşık veya daha uzun süreli aktivitelere olumlu bir yaklaşımı kolaylaştıracak önemli bir husus” olarak tanımlandı.

Nasıl performans egzersiz atıştırmalıkları

Öncelikle Verón’un belirttiği gibi egzersizin Kümülatif. Bu nedenle “gün boyunca ekleyebileceğimiz her şey önemlidir.”

“Durgunluk ve hareket arasındaki bu aralık kalp atış hızını artırıyor metabolizmayı aktive etmekBu, Dünya Sağlık Örgütü (WHO) tarafından tavsiye edilen günlük minimum 30 dakikanın toplamında kısa bir egzersiz anının dikkate alınabileceğini düşünmek için yeterli nedendir.”

İlk şey zihniyetinizi değiştirmek ve ya hep ya hiç mantığından çıkmaktır. Fotoğraf Shutterstock.

Kısacası koç, egzersiz veya fiziksel aktivitenin vücutta birikebileceğini bilmenin gerektiğine ikna olmuştur. daha kısa oturumlar ekipmana veya tesise ihtiyaç duymaması birçok kişi için olumlu ve uygulanabilirdir.

Bunları yapmanın en kolay yolu, görevler veya aktarımlar arasında ortamın veya molaların bize sunduğu çoklu olasılıklardan yararlanmaktır:

Merdiven tırmanma ne zaman istersek.
Yapmak atlama krikoları (adam atlama krikoları).
Banyo ziyareti zenginleştirilebilir hızla çömelir.
hamleler Ayrıca herhangi bir yerde ve bir andan diğerine yapılabilirler.
Evdeysek ev veya iş yükümlülüklerimizi başkalarıyla birleştirebiliriz. şınav.
Girişim tırıs dolaşmak için yürümek yerine. Diğer seçenek ise koridorlarda hızlı yürüyüşler yapmaktır.
Dizlerinizi kaldırın yerinde.
Buna izin veren bir alanınız varsa, gerçekleştirin burpee veya yap ütüler (Şınav pozisyonu ancak avuç içleri, ön kol ve dirsekler yere dayalı, statik pozisyonu muhafaza ederek).
Merdiven çıkmak, egzersizleri günlük rutininize eklemenin en kolay yoludur. Fotoğraf Shutterstock.

Neden egzersiz atıştırmalıkları

Her insanın kendi rutinine en uygun yolu bulacağı açıktır. Tam bir saat egzersiz yapmak daha pratikse, fikir onu bir saatliğine değiştirmemektir. atıştırmalıklar.

Şimdi, eğer birisi gerçekten egzersize zaman ayıracak zamanı bulamıyorsa, onun bu durumu dikkate alması önemlidir. faydalar Verón’un atıştırmalıklarla ilgili öne çıkardığı noktalar:

Kısa süreli ve orta-yüksek yoğunluklu aktiviteler gerçekleştirin olumsuz etkileri azaltır hareketsiz yaşam tarzı.
Kardiyorespiratuar aktivite veya bir aktiviteyi gerçekleştirme yeteneği önemli ölçüde artar ve bu, geleneksel risk faktörlerine göre mortalite riskinin daha güçlü bir göstergesidir.
Bu kısa, yoğun egzersizler, arzu edilen ve sağlıklı bir fiziksel aktivite düzeyine ulaşmayı amaçlayan diğer eğitim programlarına uzun vadeli uyumu önemli ölçüde artırır.

“Fitnesstaki bu yeni olasılığı kutlayalım. aperatifler egzersiz hareket sağlarlar Zaman sınırlı olsa bile hayatımıza. Her küçük egzersiz eyleminin sağlığımızı beslediğini bilerek, merdiven çıkmayı, bir dakikalığına ip atlamayı veya yerinde diz kaldırma yapmayı daha büyük bir coşkuyla görmeye başlayalım” diye heyecanlanıyor.

Ve şöyle bitiriyor: “Hastalarımın çoğuna şunu söylüyorum: Bu görünmez bir eğitimdir, gerçekleştirilmesi o kadar hızlı, basit ve pratiktir ki kimse görmez, ama işte oradadır ve siz duymasanız bile vücut, sana teşekkür ediyor”.

➪ Sağlık ve esenlik hakkında bölüm notlarında ele almamızı istediğiniz sorularınız mı var? Buraya tıklayarak Clarín Yardım Merkezi’ne girin, Editöre mesaj ve sonra Buena Vida’ya Sorular. Sorunuzu bize yazın ve gönderin. Hazır!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir