Daha sağlıklı bir hayata dair 3 birinci şahıs ifadesi

2024’ün başlangıcından bu yana birkaç hafta geçti ve bu, birçok insanın istifa ettiği ve aceleyle sözlerden vazgeçtiği ve/veya dikilmiş hedefler Sinirbilim uzmanı María Roca’nın geçtiğimiz günlerde bölümdeki bir röportajda belirttiği gibi, değişim hiç de kolay değil.

Ancak şunu da biliyoruz: değişiklik mümkün. Aslında beynimizin sahip olduğu en değerli yetilerden biridir: nöroplastisite.

Bu bölümde yayınlanan başka bir notta sinir bilimci Mariano Sigman, zaman ve çabayla tam olarak şunu göstermeye odaklandı: Biz yapabiliriz Yapamayacağımızı düşündüğümüz konuların çoğu.

Daha ileri gitmeden, kişisel gelişim açısından okunabilecek tanıklıklarla sık sık karşılaşırız: “Otobüste bile koşmadım ve kendimi bir ultramaratonda buldum”, örneğin ultramaraton koşucusu Sofia Cantilo’nun durumu gibi. “Abur cubur yedim ve kendime bakmaya başladım” veya “3 paket sigara içtim ve artık hiç sigara içmiyorum”.

Bizi bu hikayelere çeken ne? Olasılık düzeyinde bir şey. Yapabilirse, Ben de yapabilirim. Bu nedenle, henüz başlamakta olan bir yılda (her ne kadar daha sağlıklı bir yaşama giden yolu başlatmak için asla geç değildir), bu not, bunu başarabileceklerini bilmeden bir şeyler yapabilen (veya çok) daha iyi hissetmek için.

Bu tıklamayı nasıl yaptılar? Niyetten uzaklaşmalarına ne izin verdi? Harekete geçmek? Hangi zorlukların üstesinden geldiler?

Her biri farklı bir yol izlese de ortak bir payda var: Değişimin başlangıcında her zaman bir çeşit değişim vardır. rahatsızlıkBu da daha iyi hissetmek için değişiklikleri uygulama niyetini motive eder.

“Hiçbir şey yapmamaktan her gün koşma ihtiyacı duymaya başladım”

Fátima Noriega’nın hesabına atılan tweet’te hâlâ eski bir dilek ifadesi yer alıyor: “Hayalim koşmanın beni mutlu etmesi. İhtiyacı olan insanlar gibi olun egzersiz yapmak için dışarı çıkmak. Fiaca vermiyor ve bunu zorunluluktan yapmıyor. Kim bundan gerçekten keyif alıyor. Ben de bunu istiyorum. “Bunu yapıp yapamayacağımı görmek için tweet’i sabitleyeceğim.”

Tweetin tarihi 29 Ocak 2023. O gün sadece 7 hafta sonra yayınlanacağını hayal etmemiştim. onun ilk yarışı, 10 kilometre. Nasıl yaparım?

Bunu anlatmak için bu arzunun öncesindeki sahneye dönüyor: “Hiçbir spora ya da herhangi bir fiziksel aktiviteye kapılmamıştım. Hiçbir konuda yetenekli ya da iyi de değildi. Yoga, pilates, boks, zumba ve diğer dans türlerini, grup derslerini, özel dersleri denedim: hiçbir şey beni heyecanlandırmadı“, Unutma.

Fátima iş ve aile görevleri arasında biraz yalnız kalabilmek için koşmaya başladı. Fotoğraf nezaketi.

“Sevdiğim bir aktivite istiyordum ve bu benim için zor değildi. bir işkenceve gerçek şu ki onu bulamadım” diye pekiştiriyor.

Motivasyon daha çok bir duyum varsayımı ve bir an yalnızKendini iş ve aile görevleri arasında adamış, bu da sağlıklı alışkanlıkları hayata geçirme ihtiyacıyla el ele gidiyor.

Dizilerde ya da filmlerde insanların dışarı koştuklarını gördüğünde bir şeyler onu zorladı. “Palermo’nun göllerinde insanları gördüğümde bile insanların yüzlerinde bir gölet işlettiklerini fark ettim. Özgürlük hissi“, hesap.

“Bana öyle geldi bir rüya Kulaklığınızı alın, koşuya çıkın ve bunun tadını çıkarın. Ve gerçek şu ki bunu başaracağımı düşünmüyordum ve yavaş yavaş başladım” diye tanıtıyor.

Fátima Noriega, koşmaya başlamaya karar verdikten sadece birkaç hafta sonra ilk yarışında. Fotoğraf nezaketi.

Blogları, tavsiye notlarını okuduktan ve videoları izledikten sonra cep telefonuna yavaş yavaş başlamayı, yavaş yavaş koşma anları ekleyen bir yürüyüş öneren bir uygulama indirildi.

Ayrıca klinik muayeneden geçti ve ayak izini kontrol ettirdi: tabanlık önerdiler, bu yüzden yeni ayakkabılar aldı ve ayrıca kat edilen hızı ve kilometreyi gösteren bir saat aldı.

Kendini geliştirdi, heyecanlandı ve bacaklarını güçlendirmek için fonksiyonel dersler ekledi ve bu şekilde koşmaya karar verdi. 10 kilometrelik yarış Bu işleme başladıktan birkaç hafta sonra.

Anahtar, kendisinin de söylediği gibi, talep etmemek. “Bazen dışarı çıkmak bana zor geliyor, yorgun hissettiriyor ama koşma anı ve vücudunuzun size devam etme gücü verdiğini hissetmek beni çok motive ediyor. Diğer aktivitelerle karşılaştırıldığında koşmanın iyi yanı, bunu istediğiniz zaman yapmanızdır, programınız yoktur” diye anlatıyor ve birçok kez isteksizce dışarı çıktığını ve sonunda düşündüğünden çok daha fazla koşmaya başladığını söylüyor. Tıpkı daha çabuk yorulduğu ve “gücü yettiğince” koşmaya razı olduğu günler olduğu gibi.

“Öğretmenin bana verdiği bazı tavsiyelere uyuyorum: elimden geleni yapıyorum. Eğer bir gün çok yorulduğumda koşmaya başlarsam ve on beş dakika sonra vücudumun daha fazla dayanamayacağını hissedersem dururum. “Kendi bedenimi çok dinliyorum” diye kapatıyor.

“Şişkin hissettim ve beslenmemi tamamen değiştirdim”

Inés Rodríguez’in diyetini değiştirme planı yoktu. Aslında “işleri doğru yaptığına” inanıyordu: Yemeklerine dikkat ediyordu ve aşırı yüksek kalorili yiyecekler tüketmemeye çalışıyordu. Ancak tıbbi testlerin iyi olmasına rağmen orada olduğunu biliyordu. düzgün çalışmayan bir şey.

“Uzun yıllar boyunca bende dispepsi ve meteorizmKendimi şişkin hissettim, gazım vardı ve hatta baş dönmesi yaşadım. Zaten tüm gastroenterolojik araştırmaları yapmıştım, bana laktoz intoleransı olduğumu söylediler ama laktozsuz her şeyi almaya çalıştım ve sorun devam etti. Daha sonra çölyak hastası olup olmadığımı değerlendirdiler ama tüm geleneksel testleri üzerimde yaptılar ve hiçbir şey bulamadılar” diye anımsıyor.

Ancak öyleydi yaşam kalitesinden vazgeçiyorum, çünkü neredeyse her zaman kendini kötü ve karnından dolayı üzgün hissediyordu. Daha sonra bir aile üyesinin tavsiyesi üzerine entegrasyoncu bir doktoru ziyaret etti ve doktor diyetini tamamen değiştirdi ve ona bazı takviyeler almasını söyledi. Aynı zamanda birinci basamak hekimi ile birlikte değerlerini takip etmeye devam etti.

Sonra büyük bir değişiklik başladı: Entegrasyonist doktor aralıklı oruç tutmasını tavsiye etti, böylece sindirim sistemi rahatladı. 12 ila 17 saat arasında.

Ayrıca kendisi bilmese de çoğunlukla ultra işlenmiş ürünler olduğu için süpermarkette yiyecek alışverişini bırakmasını söyledi; geleneksel süt ürünlerini ve şekerleri diyetinden çıkarmanın yanı sıra (özel, daha doğal bir süt ve peynir tüketiyor).

“Artık balzamik sirke kullanmadığım için salata sosunu değiştirdim ve kullanmaya başladım. hindistancevizi yağı pişirmek. Yemekler tamamen farklı çünkü unun kaldırılmasını önerdikleri için artık kahvaltıda kızarmış ekmek yemiyorum ve kahve kısıtlanıyor” diye anlatıyor.

Değişiklikler genellikle rahatsızlıktan kaynaklanır. Fotoğraf Shutterstock.

Onun için en zor olan şey daha az yemek yemek değil, bu değişiklikleri uygulamaktı. bilmediğiniz yiyecekleri satın alın, ve örneğin “hafif” ürünleri geride bırakın. “İlk başta birkaç hafta daha sıkı bir detoksifikasyon yapılmasını öneriyorlar, sonra buna alıştım” diyor.

“Bu zaman alan bir süreç çünkü çalışmanız gerekiyor ve yiyip yiyemeyeceğiniz şeylerin olduğu bir klasörünüz var. Ve öğrenene kadar uzun süre ona başvurmanız gerekiyor” diye anlatıyor.

Neyse ki bu çaba meyvesini verdi, çünkü diyetteki bu değişiklikler sayesinde şunları söyledi: Mide sorunlarınıza elvedabunun tıbbi açıdan ciddi olmadığını, daha ziyade yaşam kalitesini etkilediğini vurguluyor.

“Bu değişikliklerden birini başlatmak isteyen herkes, bir doktora danışın hem gıda konusunda hem de kollajen, magnezyum veya Omega 3 gibi takviyeleri alma konusunda bir beslenme uzmanı” diye uyarıyor.

10 blok pedal çevirirken heyecanlandı, bugün bisikletçi ve yarışlara katılmak

Emanuel Ortiz uzun yıllarını hiçbir şey yapmadan geçirdi herhangi bir fiziksel aktivite türü yok.

Soldan sağa: Emanuel Ortiz ve grubu (Gustavo, José Luis ve Marcelo), 7 göldeki yarışın sonunda. Fotoğraf nezaketi.

“Pandemiden önce en az 10 yıl önce hiç egzersiz yapmıyordum. Bir gün aklıma şehirde bulunan, kiralanan bisikletlerden birini alıp erkeklerin okuluna gitmek geldi. Sadece 16 blok ötedeydi ve endişelendim çünkü okula bacaklarım ağrıyarak gelmiştim. kalp yarışı ve nefes darlığı” diye hatırlıyor.

“Böylece haftada iki kez, katlanır bisikletle yavaş yavaş dışarı çıkmaya başladım, kilometreleri yavaş yavaş artırdım, önce 5, sonra 6, sonra 10 oldu. 15 yaşıma geldiğimde bir bakmaya gittim. dağ bisikleti ve sonunda onu satın aldım” diyor.

Zaten o bisikletle canlandırılmış oldu 18 gidiş ve 18 dönüşe ulaşana kadar daha fazla kilometre kat etmek. Çoğu zaman olduğu gibi, yolunun kademeli doğası onu neredeyse doğal hissettiriyordu.

Bunun nedenini bulmaya başladı gruplar Birlikte pedal çevirmeye çıkarlar ve Tigre’ye giden birine katılırlar, yemek yerler, dinlenir ve geri dönerler.

“Gerçek şu ki kendimi gerçekten güvensiz hissettim” diye itiraf ediyor, “ama kendimi gönderdim çünkü yeni başlayanlar için bir gruptu. Ve oradan yola çıktım: Grup halinde dışarı çıkmayı seviyordum ve bisiklet için her yeni şey aldığımda, kıyafet de alıyordum. Yavaş yavaş kendimi geliştirdim ve şimdi çok daha iyi bir bisiklet satın aldım” diyor.

Bu yolun bir sonucu olarak, haziran ayında “büyük Arjantin fonu” adı verilen ve eğitim aldıkları bir yarışa katılmak vardı. iki haftada birve güneyde 7 gölün çevresinde daha zorlu bir tane daha var. Route 40 üzerinden San Martín de los Andes’e kadar 58 kilometre (yarı mesafe olarak adlandırılan) yol kat ettiler. Ve şimdiden bir sonraki yarışı düşünüyorlar.

➪ Sağlık ve esenlik hakkında bölüm notlarında ele almamızı istediğiniz sorularınız mı var? Buraya tıklayarak Clarín Yardım Merkezi’ne girin, Editöre mesaj ve sonra Buena Vida’ya Sorular. Sorunuzu bize yazın ve gönderin. Hazır!​

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir