Bu nedenlerden dolayı tatilde tuvalete gitmeyi zor buluyorsunuz ve “üç F” kuralı

Bilim adamları, tatilde kaç kişinin uyku sorunu yaşadığını tam olarak bilmiyor; bu durum bazen kabızlık veya gezgin kabızlığı olarak da adlandırılıyor.

Ancak Georgia’daki Augusta Üniversitesi’nde kabızlık üzerine çalışan tıp profesörü Dr. Satish Rao, deneyimlerine göre bu durumun oldukça yaygın olduğunu ve yaklaşık olarak herkesi etkilediğini söylüyor. 3 kişiden 1’i.

karnı hareket ettir haftada iki veya üç kez arasında herhangi bir yerde Rao, günde üç kez içmenin normal olduğunu söylüyor. Ancak bağırsak hareketleriniz çok daha azsa veya kakanız topak topaksa ve çıkması zorsa muhtemelen kabızsınız demektir.

Dehidrasyon

Yolculuğunuz uzun bir uçuş içeriyorsa, çoğu zaman onu suçlayabilirsiniz. dehidrasyon ve hareketsizlikKaliforniya Üniversitesi, San Francisco Tıp Merkezi’nde kolorektal cerrahi şefi Madhulika Varma diyor.

Kuru uçak havası dehidrasyona neden olabilir ve bazı kişiler bu havayı tüketebilir. daha az içecek Uzman, uçuşlarda sık sık kalkmaktan kaçınmak gerektiğini söylüyor.

Susuz kalırsanız, vücudunuz kolondan daha fazla sıvı çekebilir, bu da çıkması zor ve acı veren sert, topaklanmış dışkıya neden olur.

Dr. Varma’ya göre uzun süre koltukta kalmak, daha yavaş kas kasılmaları Yiyecekleri sindirim sistemi boyunca hareket ettiren.

Uykudaki değişiklikler

A uyku rutininin bozulması da suçlu olabilir. Zaman dilimlerini değiştirmek, uykuyu ve sindirimi düzenleyen iç saat olan sirkadiyen ritminizi değiştirebilir: “Her zamanki saatte uyanmazsanız, kalın bağırsağınızın kafası karışır.”

Pensilvanya Üniversitesi tıp merkezi Penn Medicine’de gastroenterolog olan Erin Toto, herhangi bir zaman dilimini geçmeseniz bile bu durumun gerçekleşebileceğini ekliyor. Bazen olağan yeme ve uyku rutinlerinizde yapacağınız küçük değişiklikler tabloyu karmaşık hale getirebilir.

Seyahat edenlerin kabızlığı her üç kişiden birini etkiliyor. Fotoğraf Shutterstock.

Kabızlığı önlemenin en iyi yolu çocuğunuza karşı proaktif olmaktır. Diyet, uyku ve sıvı alımıDr. Toto diyor.

Cleveland Clinic’te gastroenterolog olan Samita Garg, ayrılmadan birkaç gün önce, özellikle yüksek rakımlara veya sıcak iklimlere seyahat etmeyi planlıyorsanız, yeterince sıvı içtiğinizden emin olun, diye uyarıyor.

Rao bu konuda uyardı kabarcık içeceklerBazı maden suları, soda ve alkolsüz içecekler gibi. Sıvı alımını artırabilseler de gaz ve şişkinliğe de neden olabilirler.

Ayrıca miktarını sınırlamaya çalışın alkol sen al. Bu dehidrasyona neden olabilir veya durumu kötüleştirebilir.

Programınız buna izin veriyorsa, Dr. Garg, ziyaret edeceğiniz saat dilimine yaklaşmak için uyku saatinizi değiştirmenizi öneriyor. Hedefinize vardığınızda egzersiz, sadece 15 dakika yürüyünbağırsaklarınızı uyarabilir.

“Üç F”

Garg bunu yapmanız gerektiğini açıklıyor etin aşırı tüketiminden kaçının yağlar, kızarmış yiyecekler ve süt ürünleri açısından zengin yiyecekler. Hepsinin bağırsakta parçalanması daha uzun sürer. Doktor tavsiye ediyor “üç F”: sıvılar-sıvılar, lif ve meyveler (ve sebzeler).

Fibere öncelik vermek çok önemlidir. Madhulika Varma, tavsiyelerin kişiden kişiye değiştiğini ancak çoğu kişinin günde en az 25 gram lif tüketmesi gerektiğini vurguluyor.

Çözünür lif takviyeleri, örneğin pisilyumgenellikle kabızlığa karşı iyi sonuçlar verir. Ama emin ol onları suyla alBu da kakayı daha yumuşak hale getirir ve yerinden çıkmasını kolaylaştırır. Ve herhangi bir takviye almadan önce daima uzmanınıza danışmak iyi bir fikirdir.

Fermente gıdalar gibi lahana turşusu, Kore kimchisi veya yoğurt Satish Rao’nun da açıkladığı gibi sindirimi destekleyen bağırsak mikrobiyomunun sağlıklı kalmasına da yardımcı olabilirler. Kahve içmek de tuvalete gitme dürtüsünü tetikleyebilir.

Reçetesiz satılan müshil ilaçlar yardımcı olabilir ancak hepsi seyahat için uygun değildir. Dr. Toto, bisakodil gibi uyarıcı müshillere göre daha az kramp ve ishale neden olma eğiliminde olan polietilen glikol önermektedir.

Birkaç gün geçmesine rağmen tuvalete gidemediyseniz paniğe kapılmayın, Dr. Toto hemen açıklıyor. “Bu kesinlikle her gün kaka yapmak zorunda olduğun bir efsane” diye vaaz veriyor.

Köpüklü içecekler iki ucu keskin bir kılıç olabilir. Fotoğraf Shutterstock.

Dr. Rao aşağıdaki durumlarda tıbbi yardım almayı öneriyor: normalden üç kat daha uzun senin için. Genellikle günaşırı giderseniz muhtemelen bir hafta kadar karnınızı hareket ettirmeden gidebilirsiniz.

Her durumda, uzmanlar dışkınızda kan göründüğünde veya çok fazla ağrı hissettiğinizde başvurmanızı önerir. Ve eğer kaka yapmak istemiyorsanız, kendinizi çok fazla zorlamaktan kaçınmak en iyisidir. Bu, aşağıdakiler de dahil olmak üzere birçok başka soruna neden olabilir: hemoroid.

Tercüme: Román García Azcárate

➪ Sağlık ve esenlik hakkında bölüm notlarında ele almamızı istediğiniz sorularınız mı var? Buraya tıklayarak Clarín Yardım Merkezi’ne girin, Editöre mesaj ve sonra Buena Vida’ya Sorular. Sorunuzu bize yazın ve gönderin. Hazır!​

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir