belirtilerin nasıl tanınacağı, kimlerin daha fazla dikkat etmesi ve uzmanlardan tavsiye alması gerektiği

Aşırı sıcaklık sadece bunaltıcı, ağır ve sinir bozucu değil, aynı zamanda sağlık tehdidiÖzellikle 65 yaş üstü kişiler ve bebekler de dahil olmak üzere en savunmasız gruplar için. Ülkenin yarısından fazlası alarm altındayken, uzmanlar sıcak çarpmasını (en korkulan sonuç) önlemek için tavsiyelerini pekiştiriyor.

Uyarılar ne anlama geliyor? Sıcak çarpmasının belirtileri nelerdir? Isı bitkinliğinden farkı nedir? Bundan muzdarip bir kişiyle karşılaşıldığında ne yapılmalıdır? Neden ortaya çıkıyor? Bunlar profesyonellerin yanıtladığı sık sorulan sorulardan bazıları.

Sıcak hava dalgası: uyarıların anlamı

Ulusal Meteoroloji Dairesi’nin (SMN) önümüzdeki günlere ilişkin tahminlerini gözden geçirin korkutuyor. Şehir ve Büyük Buenos Aires sarı alarm altında: bugün ve yarın için bekleniyor maksimum 37 ve 38 derecesırasıyla ve minimumlar 25’in altına düşmeyecek.

Video

Sıcak günlerde hangi belirtilere dikkat edilmeli?

San Juan, Mendoza ve Neuquén gibi eyaletlerde görünüm daha da kötü. kırmızı alarm Potansiyel sağlık sonuçları nedeniyle.

SMN tarafından yayınlanan erken uyarı sistemi, aşırı meteorolojik sıcaklık durumları ve bunların sağlık ve ölüm oranları üzerindeki olası etkileri hakkında halkı önceden tahmin eden bir araçtır.

“Amaç, hem nüfus hem de sağlık, sivil koruma, acil durum ve afet risk yönetimi kuruluşlarının önleyici tedbirler almakher uyarı seviyesine uygun azaltma ve müdahale” diye açıklıyorlar.

Video

Yüksek sıcaklık uyarısının ardından SMN, havanın ne zaman ılıman olacağını bildirdi.

Her uyarı seviyesi ne anlama geliyor?

Sarı seviye: sağlık üzerinde hafif ila orta derecede etki. Sıcaklıklar özellikle çocuklar, 65 yaş üstü kişiler ve kronik hastalıkları olan kişiler gibi risk grupları için tehlikeli olabilir.

Turuncu seviye: sağlık üzerinde orta ila yüksek düzeyde etki. Özellikle risk altındaki gruplar için çok tehlikeli olabilirler.

Kırmızı seviye: sağlık üzerinde yüksek ila aşırı etki. Çok tehlikeli. Tüm insanları, hatta sağlıklı olanları bile etkileyebilirler.

Yeşil seviye: sağlığa etkisi yoktur. Nüfusun sağlığına zarar vermeden.

Yaşlılar ve bebekler neden aşırı sıcağa karşı daha savunmasızdır?

Son rapora göre Sağlık ve iklim değişikliği konusunda Lancet Geri SayımıSıcaklıkların artması ve 65 yaş üstü nüfusun artması, ölüm oranını artırmak 2017 ile 2021 yılları arasında bu yaş grubundaki ısıyla ilgili rahatsızlıkların oranı 2000 ile 2004 arasındaki döneme kıyasla neredeyse %70 arttı.

“Bu sorun esas olarak çocukları ve yaşlıları etkiliyor çünkü sıvı içmezler ve vücut sıvısı kaybını düzenlemek onlar için zordur. UBA Hospital de Clínicas Ayaktan Tıp Bölümü Başkanı Raúl Mejía, “İlk üretim mekanizması, kaybın alımdan daha fazla olmasıdır” dedi.

Hastane tarafından dağıtılan bir bildiride Mejía şöyle açıklıyor: “yaşlı insanlar Genellikle susuz hissetmezlerAynı şey bazen sıvı alımına erişimi olmayan bebeklerde de olur.

Aşırı sıcaklar aynı zamanda engelli insanlar üzerinde de daha büyük bir etkiye sahiptir. kronik hastalıklarkalp, böbrek, zihinsel veya nörolojik.

Aşırı sıcaklar sağlıklı insanları da etkileyebilir. Fotoğraf Shutterstock.

Bu anlamda kardiyolog Mario Boskis şöyle açıkladı: Zurna Vücudun iç sıcaklığı azaltamaması göz önüne alındığında, “ilk tepki, cildi sulayan kan damarlarındaki vazodilatasyon, nefes almanın ve terlemenin hızlanmasıdır.” Bu prensipte vücudun soğumasına yardımcı olur, “ancak bunun karşılığı bir artan kalp işi“.

“Eğer bu mekanizma başarısız olursa, kalp-dolaşım çöküşüVücut sıcaklığının 40 dereceyi aşması sonucu ortaya çıkıyor” diye uyardı.

Ancak sağlıklı insanlar, özellikle de kırmızı alarm devredeyken, sıcaklığın sonuçlarına maruz kalmaktan muaf değiller. “İnsanların geri kalanı genellikle kendilerini kötü hissederler, çok ateşlidirler, Sıvı kaybı ve yorgun hissetme. Bu, sıcak çarpmasından bir adım öncedir” dedi Mejía.

Isı bitkinliği nedir

Isı bitkinliği, sıcak çarpmasından önceki bir aşamadır. Belirtileriniz:

Bebeklerde terden çok tahriş olan cilt boyun, göğüs, koltuk altı, dirsek kıvrımları ve bez bölgesinde (sudamin) görülebilir.
Boğucu bir sıcaklık hissi.
Yoğun susuzluk ve ağız kuruluğu.
Yorgunluk, yorgunluk veya halsizlik.
Mide ağrısı, iştah kaybı, bulantı veya kusma.
Sinirlilik (küçüklerde teselli edilemeyen ağlama).

Sıcak çarpmasının belirtileri

Sıcak çarpması veya sıcak çarpması vücutta meydana gelir. artık sıcaklığını düzenleyemiyorve bu artmaya devam ediyor. Sıcak çarpması şoka, beyin hasarına, organ yetmezliğine ve hatta ölüme neden olabilir.

Vücut sıcaklığı 39°C – 40°C veya daha yüksek (koltuk altından ölçülmüştür).
Sıcak ve kuru kırmızı cilt (terleme tükenir).
Hızlı nefes alma ve kalp atış hızı.
Zonklayan baş ağrısı.
Zihinsel durum ve davranışlarda değişiklik (örneğin: vertigo, baş dönmesi, yönelim bozukluğu, deliryum, konfüzyon veya bilinç kaybı).
Yaşlılar ve kronik hastalığı olan kişiler daha savunmasızdır. Fotoğraf Shutterstock.

Sıcak çarpması durumunda ne yapılmalı?

sıcak çarpması Bu tıbbi bir acil durumbu nedenle sağlık sistemiyle iletişime geçmek önemlidir.

Profesyonel yardım alana kadar vücut ısısını düşürecek önlemler alınmalıdır: Kişiyi serin bir yere götürün (klimalı oda veya araba olabilir veya vantilatörün önüne yerleştirin), cildi bezle veya soğuk suyla ıslatınve mümkün olan tüm kıyafetleri çıkarın.

Doktor gelene ve/veya siz sağlık ocağına gelene kadar düzenli olarak soğuk sıvılarla sıvılandırmaya çalışmalısınız.

Sıcak çarpmasıyla karşılaşıldığında yapılmaması gerekenler

Ateş düşürücü ilaç vermeyin.
Cildi alkolle ovmayın (çünkü zehirlenmeye neden olur).

Hidrasyon, temel

Uzmanlara göre yeterli sıvı alımını sağlamak için sağlıklı bir yetişkinin bu ürünleri tüketmesi tavsiye ediliyor. 2,5 ila 3,5 litre su cinsiyetlerine ve büyüklüklerine göre günde.

“Günde ne kadar suya ihtiyacımız olduğu pek çok şeye bağlı: yaşımız, sağlık durumumuz, fiziksel aktivite düzeyimiz, yaşadığımız yer, terleme oranımız ve daha fazlası. Bu nedenle günde 2 litre su tüketme yönündeki genel öneri değişiklik gösterebilir. ama bu bize yol göstermenin iyi bir yolu” diye açıklıyor beslenme doktoru Virginia Busnelli bu anlamda.

Tavsiyem seçmektir tercihen tatlı su. Kafein ve/veya şeker içeren içecekler daha fazla su kaybına neden olur.

Yaşlı yetişkinlerde ise bunu engelleyen tıbbi bir durum olmadığı sürece kullanılması önerilmektedir. saatte bir bardak su, Hospital de Clínicas’tan belirtiyorlar. Bebekler söz konusu olduğunda anne sütü içmeleri en iyisidir.

İyi nemlendirme ve serin ve havalandırılmış yerlerde kalma. Fotoğraf Shutterstock.

Fleni Enstitüsü Nörolojik Hastalıklarda Beslenme bölümü başkanı Diego Querzé, “aşırı sıcaklığın etkilerinden kaçınmak için doğru sıvı ve yiyecek alımının şart olduğunu” vurguladı. Bu anlamda şu yönergeleri sıraladı:

Bol miktarda temiz su tüketin, buzdolabında saklayınısı kaynaklarından uzakta.
Daha sık sıvı tüketin (susamış hissetmeseniz bile).
Kafeinli veya aşırı şekerli içeceklerden kaçının.
Alkollü içecekler vücut ısısını ve sıvı kaybını arttırdığı için tüketmeyin.
Çocuklara su verin veya doğal meyve sularısıklıkla sorulmayı beklemeden.
Bebekleri daha sık emzirin.
Bol suya sahip oldukları için kesilmiş meyveleri gün içinde verin.
Yemeklerde sebze porsiyonlarını seçin.
Çok soğuk veya çok sıcak içecekler ikram etmeyin.
Soğuması gereken gıdaları buzdolabı dışında saklamayın.
Buzdolabının sıcaklığını kontrol edin.

Ayrıca şunu önerdi: fiziksel efordan kaçının veya zorlu spor aktiviteleri yapın ve/veya başınız dönüyorsa veya yorgun hissediyorsanız oturup dinlenin.

Fiziksel aktivite ve giyim

Sıcak çarpmasını önlemeye yönelik kılavuzlar, sıvı alımı ve beslenmenin yanı sıra, fiziksel egzersiz ve giyimle ilgili tavsiyeleri de içeriyor.

“Çeşitli sıcak çarpması egzersizden kaynaklanır -Hospital de Clínicas’tan uyarıyorlar-. Bu nedenle fiziksel aktiviteyi azaltmaya çalışmalısınız. Antrenmanın sürdürülmesi durumunda sabah saat 9’dan önce veya güneş battığında yapılması tavsiye edilir. Öncesinde, sırasında ve sonrasında su için.”

Ayrıca kullanılması tavsiye edilir bol, hafif giysiler vücuda yapışan ve terlemeyi önleyen sentetik elyaflardan kaçının.

Ayrıca ısının en yoğun olduğu bölgelerde sık sık serinlemeniz tavsiye edilir. boyun, koltuk altı, kasık. Gerekirse soğuk kompres uygulayın.

Ve bir klasik: Güneşe maruz kalmaktan kaçınınÖzellikle sabah 11 ile akşam 4 arasında Sokakta seyahat ederken gölgeli yoldan gitmeye çalışın.

➪ Sağlık ve esenlik hakkında bölüm notlarında ele almamızı istediğiniz sorularınız mı var? Buraya tıklayarak Clarín Yardım Merkezi’ne girin, Editöre mesaj ve sonra Buena Vida’ya Sorular. Sorunuzu bize yazın ve gönderin. Hazır!​

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir