Bel ağrısını önlemek ve hafifletmek için 3 basit egzersiz

Dünyadaki işe devamsızlık ve engelliliğin ana nedenlerinden biridir. Bel ağrısının alt sırtta olması çok can sıkıcı olabilir ve mahrum etmek günlük yaşam için önemli hareketlerin kişisine.

Neden görünüyor? Bunu önlemek için ne yapabiliriz? Bununla en iyi şekilde başa çıkabilmek için evde hangi egzersizleri yapmalısınız? Bunlar endişelerden bazıları Zurna kinesiyolog ve fizyoterapist Javier Furman’ı transfer etti. Ayrıca uzman, bir videoda üç etkili egzersizi açıklıyor: Alanı güçlendirin ve esneklik ve istikrar kazanın.

Bel ağrısı: neden ortaya çıkıyor

Nedenler Bel ağrısının belirtileri o kadar çeşitlidir ki, bunların yaşamın günlük ritmiyle bağlantılı olduğu bile düşünülebilir: saatlerce masa başında oturmak, katı bir vücutla, çoğu zaman kötü bir duruşla.

Daha da kötüsü, hareketsiz yaşam tarzının yüksek oranları, çoğunluğun (Arjantin’de 10 kişiden en az 6’sı) olması gerekenden daha az hareket ettiğini ortaya koyuyor.

Video

Kinesiyolog ve fizyoterapist Javier Furman, sırt rahatsızlığını önlemek için evden yapabileceğimiz her şeyi gözden geçiriyor.

“Kötü duruş, kötü dinlenme; bunlar aslında Kötü alışkanlıklar genel olarak kötü beslenme ve hareketsiz yaşam tarzı gibi” diye belirtiyor Furman, sebeplerden bahsederken.

Ancak bel ağrısı aşağıdakilerden de kaynaklanabilir: disk sorunları: “Belde çıkıntı, şişkinlik, sıkışma, bel fıtığı gibi diskopatilerden bahsediyoruz; Aynı zamanda intervertebral eklemlerin osteoartriti, kontraktürler veya gerginlikler, genel olarak kas problemleri nedeniyle de olabilir.

Ayrıca bir darbe veya travmaya maruz kalma, bir kaza geçirme, kötü bir efor sarfetme veya bir spor tekniğini kötü uygulama olasılığını da dışlamaz.

Dinlenmeli miyiz yoksa hareket mi etmeliyiz?

Bel ağrısı çeken kişilerin en büyük şüphelerinden biri de hareketsiz mi kalmaları yoksa tam tersine ağrıyı hafifletmek için egzersiz mi yapmaları gerektiğidir.

Furman açık sözlü: “Her zaman dinlenin acı daha da kötüleşecekve gerçek şu ki, acı bize izin verdiği sürece hareket etmek zorundayız.

Ve şöyle devam ediyor: “Acının nedeni ne olursa olsun, bir yapıyı yeniden canlandırmak için dinlenme en kötü seçenektir. Yani cevap şu olacaktır: Acı bize izin verdiği sürece, hareket etmelisin”.

Ancak işin tolere edilebilirse, yani ağrı eşiğinin bir duruma dönüşecek kadar olmadığını, bir ilacın etkisi altında da olmadığını açıklıyor: “Elbette egzersiz yapmanıza gerek yok.” antiinflamatuar almakÇünkü acıyı hissetmediğin için kendine daha çok zarar verebilirsin.”

Bel ağrısı nasıl önlenir

Çoğu hastalık önleme kılavuzunda olduğu gibi, Sağlıklı alışkanlıklar Bu durum için de geçerliler.

“Önleme iyi yaşam tarzı alışkanlıklarıyla, özellikle de fiziksel egzersizHerhangi bir tekniği yanlış yapmamak ve bazı yaralanmalara yol açmamak için ideal olarak bir öğretmen tarafından denetlenir,” diye tavsiyede bulunuyor.

Ve hareketin getirdiği faydaları da unutmayın: “Her zaman aktif bir vücut, kaliteli dokulara sahip, ister kemik, ister eklem, ister kas olsun, sağlığa iyi gelecektir ve fazla kilolu olmak her zaman buna karşı olacaktır. İdeal olarak, yemek konusunda kendimize dikkat edelim“Temel olarak daha fazla yiyecek ve daha az ultra işlenmiş ürün tüketiyor.”

Aynı zamanda duruşunuza da dikkat edin, iyi eğlenceler. dinlenme kalitesi hayati önem taşıyor. “Uyuduğumuz zaman vücudun tüm dokularını yenilediğimiz zamandır, bu nedenle herhangi bir sorun yaşarsak minimum 8 saat uyumak ideal olacaktır.”

Son olarak bel ağrısını önlemek için bel bölgesini güçlendirecek çalışmalar yapılması gerektiğinin altını çiziyor. çekirdek. “Orta tren karın bölgesini, omuriliği ve leğen kemiğini oluşturan kısımdır, eğer iyi bir eklemimiz varsa. merkezi yapı Vücudun iç yapılarını destekleyeceğiz ve daha az acı çekeceğiz.”

Bel ağrısını hafifletmek için üç egzersiz

“Bunlar orta bölümün ve pelvisin merkezini, esnekliğini ve stabilitesini güçlendirmeye yönelik egzersizlerdir, çünkü eğer stabil bir pelvis varsa, lomber omurga da telafi etmek zorunda değilsin hiçbir şey yok ve sonra tutuşmuyor” diyor Furman.

“Bu egzersizleri seçtim abs’i güçlendirmek ve omurganın periferik kaslarını çalıştırır ve böylece orta trene daha iyi stabilite kazandırır” diyor.

Buna ek olarak, kinezyolog tüm vücudun çalıştırılmasının önemini vurgulamaktadır. “Bunlar evde yapılacak egzersizler, ancak öneri aerobik çalışma egzersizleri de dahil olmak üzere her şeyi güçlendirmektir.”

İlk egzersiz

Bant iki elle tutulmalıdır. Fotoğraf Rocío Carrasco.
Her iki elinizle elastik bir bant alın.
Duvara dik durun.
Bandı omuzdan omuza taşımak için kuvvet kullanın. Fotoğraf Rocío Carrasco.
Omuzdan omuza çalışan bandı gerin,
Bacaklar yerde sabit kalmalıdır.

İkinci egzersiz

Bu durumda bant tek elle tutulur. Fotoğraf Rocío Carrasco.
Duvara dönük durun
Elastik bandı bir elinizle tutun
Bant ileri doğru giderken de direnç egzersizi yapın
Tekrar tekrar gerin ve çekin. Fotoğraf Rocío Carrasco.
Zemine sabitlenmiş güçlü bacaklar.
Kalçalar hareket etmemelidir.

Üçüncü egzersiz

Bu egzersiz öncekine benzer ancak sırtınız duvara dayalıdır. Fotoğraf Rocío Carrasco.
Sırtınızı duvara vererek elastik bandı bir elinizle tutun.
İleriye doğru çekin.
Birkaç kez ileri doğru çekin. Fotoğraf Rocío Carrasco.
Amaç fleksör kasları güçlendirmek ve daha esnek hale getirmektir.

Diğer sorunları dışlayın

Bel ağrısı çok yaygındır, ancak olma ihtimali de vardır. altta yatan başka bir sorunİrritabl bağırsak sendromu veya karaciğer problemi gibi bağırsak problemlerinin yanı sıra metabolik bozukluklardan da kaynaklanabilir.

Bel ağrısı aynı zamanda acı çekmenin bir sonucu da olabilir. merkezi obeziteFurman şöyle özetliyor: “Bu iltihaplıdır ve aynı zamanda sırtın ihtiyaç duyduğu karşı ağırlığı da oluşturur: Göbekteki bir kilonun yaklaşık olarak bel omurgasındaki beş buçuk kiloya eşdeğer olduğunu biliyoruz.” Kalça veya dizlerdeki bir sorundan da şüphelenilebileceği sonucuna varıyor.

➪ Sağlık ve esenlik hakkında bölüm notlarında ele almamızı istediğiniz sorularınız mı var? Buraya tıklayarak Clarín Yardım Merkezi’ne girin, Editöre mesaj ve sonra Buena Vida’ya Sorular. Sorunuzu bize yazın ve gönderin. Hazır!​

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir