Araştırmaya göre doktorlar iyimserlik yansıtırsa daha iyi sonuçlar alınıyor

Kilo vermek isteyen herkes bunu bilir: Bu hiç de kolay değildir ve hatta birçok durumda bunu yapma niyeti de vardır. çabalarken kaybolurlar.

Sonuç çok iyi biliniyor; aşırı kilo ve obezite halihazırda bir “pandemi” olarak kabul ediliyor ve Dünya Sağlık Örgütü (WHO), dünya nüfusunun yarısından fazlasının birinden veya diğerinden muzdarip olduğunu tahmin ediyor; bu da ülkemizde şu anlama geliyor: 10 üzerinden 6.

sağlık sonuçları Bunlar çeşitlidir ve zararlıdır: kardiyovasküler hastalıklar (temel olarak kalp hastalığı ve felç); diyabet; kuruluşa göre kas-iskelet sistemi bozuklukları (özellikle osteoartrit, çok sakatlayıcı dejeneratif eklem hastalığı) ve bazı kanserler (endometriyum, meme, yumurtalıklar, prostat, karaciğer, safra kesesi, böbrekler ve kolon).

Bu nedenle, rol oynayabilecek faktörleri analiz etmeye yönelik araştırmalar engeller Giderek daha alakalı hale geliyorlar ve bu panoramayı değiştirmeye yardımcı olabilecek değerli bir araç oluşturuyorlar. Bu bağlamda American College of Physicians’ın 2014’te yayınlanan bir çalışmasının bulguları yer almaktadır. Dahiliye Yıllıkları.

Çalışma

Uluslararası kılavuzlar, birinci basamak hekimlerinin aşırı kilo ve obezitenin tespitini teşvik etmesini ve zamanında tedavi sunmasını tavsiye etmektedir. Ve bunun nasıl yapılacağı önemli.

Birleşik Krallık’taki Oxford Üniversitesi’ndeki araştırmacılar, doktorların hastalarıyla 12 haftalık ücretsiz davranışsal kilo verme müdahalesi hakkında yaptıkları konuşmaların kayıtlarını analiz ederek hastaların kilo verme sürecini değerlendirdi. dil arasındaki ilişkiler Programa katılım ve kilo verme sonuçları da dahil olmak üzere klinik ziyaretlerinde ve hasta davranışlarında kullanılır.

Aşırı kilo ve obezite artıyor. Fotoğraf Shutterstock.

Yapılan analiz, 38 birinci basamak kliniğinde 246 obezite hastasının 87 pratisyen hekimle yaptığı görüşmelerin kayıtlarına dayanıyor.

Davranışsal kilo kontrol programına yönlendirmenin de yapıldığı bu görüşmelerde, doktorların etkileşiminde hakim olan yaklaşımlar belirlendi ve bunların sağlık sorunlarıyla ilişkileri belirlendi. kilo kaybı Hastanın bir yıl sonra.

İletişim kurmanın üç yolu

Bu anlamda tespit edebildiler. üç etkileşimli yaklaşım doktorların hem dilsel hem de dil dışı uygulamalarına dayanmaktadır:

Yönlendirmenin “iyi haber” olarak iletilmesi ve bir fırsat. Analiz edilenler arasında en az yaygın olan dil stili olan bu yaklaşım, pozitiflik ve iyimserlik iletiyor, kilo vermenin faydalarına odaklanıyor ve programı bir “fırsat” olarak sunuyor, obezite, kilo veya vücut kitle indeksinden ise çok az bahsediyordu. bir sorun. Dil dışı üslup akıcı ve hızlıydı ve coşku taşıyordu.
Yönlendirmenin “kötü haber” olduğunu ima ederek, hasarlar obezite. Bu bakış açısı, doktorları uzman konumuna getiren ve karamsar bir tonla dikkatlerini kilo kontrolünün zorluklarına odaklayan bir söylemle obeziteyi bir sorun olarak ele aldı.
İle mesajı ver tarafsızlık (kötüye ya da iyiye odaklanmadan). Bu en yaygın olanıdır ve doktorun ses tonu olumlu ya da olumsuz niteliklerden yoksundur.

Nötr tonla karşılaştırıldığında, iyi haber odağı daha büyük bir anlamla ilişkilendiriliyordu. programa katılma anlaşmasıartan yardım ve ağırlık değişiklikleri.

Fırsat olarak tedavi

Klinik ziyaretlerinde aşırı kilo konusu gündeme geldiğinde, kilo verme tedavisini olumlu bir fırsat olarak sunmak, daha fazla kabul görme ve olumlu sonuç alma ile ilişkilidir. daha fazla kilo kaybı.

Müjdenin odağında olanlar bir yılda 5 kilo verdi. Fotoğraf Shutterstock.

Aslında araştırmacılar, iyi haber yaklaşımıyla danışmanlık alan hastaların 12 ay sonunda en fazla kilo kaybı yaşadıklarını, yaklaşık Ortalama 5 kilo Kötü haber yaklaşımını benimseyenlerin oranı ise 3’ten azdı. En az kaybı ise tarafsız haber grubundakiler verdi: yaklaşık 1,2 kilo.

İyi haber grubundaki daha fazla kilo kaybının, kilo verme programına daha fazla katılımdan kaynaklandığı görülüyor: Katılımcıların %87’si Tarafsız ve kötü haber grubundakilerin yarısından azı bu gruba katıldı.

➪ Sağlık ve esenlik hakkında bölüm notlarında ele almamızı istediğiniz sorularınız mı var? Buraya tıklayarak Clarín Yardım Merkezi’ne girin, Editöre mesaj ve sonra Buena Vida’ya Sorular. Sorunuzu bize yazın ve gönderin. Hazır!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir